یگان‌های مرزی باید اشراف اطلاعاتی کاملی به مرز و کشور همسایه داشته باشند

محمودی گفت: یگان‌های مرزی به ‌عنوان لایه اول امنیتی کشور، باید اشراف اطلاعاتی کاملی به مرز و کشور همسایه داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از گرگان و به نقل از روابط عمومی سازمان قضایی نیروهای مسلح گلستان، «محمدرضا محمودی» در بازدید سرزده از نقطه صفر مرزی داشلی برون گفت: با وجود مرزبانی مقتدر شاهد امنیت پایدار و منظمی در مرزها هستیم.

 

دادستان نظامی گلستان افزود: مرزبانی جایگاه خود را در مرزها تثبیت کرده است که می توان با ارتقای آمادگی عملیاتی و هم افزایی، این حضور مقتدرانه در مرزها را پر رنگ‌تر کرد.

 

وی اظهارداشت: جمهوری اسلامی با 15 کشور به صورت آبی و خاکی هم مرز بوده که به لحاظ تنوع و وسعت، حفظ امنیت آن با پیچیدگی های همراه است.

 

محمودی با بیان اینکه دشمنان نظام اسلامی با اجیر کردن اشرار و منافقین قصد ایجاد بی ثباتی و ناامنی در مرزها را دارند، گفت: به برکت حضور مرزبانان غیور، مرزهای یاران اسلامی یکی از امن ترین مرزهای دنیاست.

 

دادستان نظامی گلستان حفظ امنیت مرزها با خطراتی همراه است، تصریح کرد: قطعا شکننده بودن نفوذ در مناطق مرزی جنبه های گوناگون، اقتصادی، سیاسی، امنیتی، اجتماعی و فرهنگی کشور را با تهدید روبرو می کند.

 

وی تأکید کرد: یگان‌های مرزی به ‌عنوان لایه اول امنیتی کشور، باید اشراف اطلاعاتی کاملی به مرز و کشور همسایه داشته باشند.

 

این مقام قضایی با بیان اینکه تجزیه و تحلیل های راهبردی نشان می دهد که ارتقاء امنیت مرزنشینان با عملکرد نیروهای مسلح رابطه معناداری دارد، گفت: بی تردید هیچ عنصری برای پیشرفت توسعه و تکامل یک جامعه و همچنین شکوفایی استعدادها مهمتر از عنصر امنیت و آرامش، تعیین کننده نیست.

 

دادستان نظامی گلستان با اشاره به استفاده دنیا از فناوری های روز برای کنترل و مراقبت از مرزها، تاکید کرد: می توانیم با استفاده از این سامانه ها از مقابله فیزیکی در مرزها بکاهیم و بسیاری از مناطق مرزی را کنترل کنیم.

 

 

کد خبر 946612

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha