برگزاری کارگروه فرهنگی کتابخوانی در سرچهان

کارگروه فرهنگی و اجتماعی شهرستان سرچهان درباره مطالعه و ترویج کتاب و کتابخوانی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، کارگروه فرهنگی اجتماعی درباره ترویج کتاب و کتابخوانی در شهرستان سرچهان با حضور فرماندار، امام جمعه سرچهان و رئیس گروه امور فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس برگزار شد.

در این نشست «ابراهیم رحیمی»، فرماندار سرچهان خواستار ارائه پیشنهادهای سازنده در زمینه ترویج کتاب و کتابخوانی شد و گفت: تا مطالعه عمیق و کاربردی نباشد، تحقیق و پژوهش صحیح هم نخواهد بود و با مطالعه صحیح و عمیق است که می‌توان جامعه‌ای پویا، توانا و یک جامعه آرمانی برای ایران آرزو کرد.

حجت‌الاسلام «ابراهیم طلایی»، امام جمعه و نماینده ولی‌فقیه در شهرستان سرچهان نیز در این نشت عنوان کرد: برای ارتقای فرهنگی هر جامعه‌ای نیاز به گسترش فرهنگ مطالعه است و جاودانگی تمامی کارهای فرهنگی و اجتماعی در گروی مطالعه و کتاب است.

«آرین رزمجویی» با قدردانی از فرماندار و امام جمعه این شهرستان درباره چگونگی تشکیل کارگروه و اعضای گروه ترویج مطالعه، کتاب و کتابخوانی گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از هفت سال گذشته تا کنون برای ترویج کتابخوانی در جامعه، جشنواره‌های پایتختی کتاب ایران و روستاهای دوستدار کتاب را در جامعه روستایی و عشایری راه‌اندازی کرده تا با برنامه‌های خلاقانه به تشویق کتابخوانی بپردازد.

رئیس گروه امور فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس ادامه داد: این کار یک وظیفه شرعی و انسانی است زیرا اگر بتوان یک فرد را به سوی کتابخوانی کشاند به نوعی از آسیب‌های اجتماعی جلوگیری کرده‌ایم.

«علی‌اکبر عرب‌شیبانی» نیز در این نشست گفت: مطالعه باعث رشد فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و ... در جامعه خواهد شد و رشد فزاینده شاخص‌های فرهنگی را در پی دارد.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بوانات افزود: آموزش و پرورش نیز درباره جام باشگاه‌های کتاب، فعالیت چشمگیری را انجام داده است.

در این نشست همچنین «رضا ملکی»، مسئول اداره کتابخانه‌های عمومی سرچهان به عنوان رابط و دبیر و «یونس شهابی» نیز به عنوان دبیر روستای دوستدار کتاب روستای «توجردی» برای راه‌اندازی کارگروه این روستا معرفی شدند.

کد خبر 946661

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha