فروش مرغ بالاتر از نرخ ۱۵ هزار و ۲۰۰ تومان مجاز نیست

غضنفری با اشاره به مصوبه اخیر ستاد تنظیم بازار استان قم مبنی بر قیمت گذاری مرغ گرم استان گفت: فروش مرغ بالاتر از نرخ ۱۵ هزار و ۲۰۰ تومان مجاز نیست.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، «مهرداد غضنفری» پیش از ظهر امروز(دوشنبه 16تیر) در جلسه کارگروه ستاد تنظیم بازار استان قم که در سالن کرامت استانداری برگزار شد، با اشاره به مسأله اخیر بازار یعنی گران شدن بی رویه قیمت مرغ اظهار داشت: مرغ یکی از کالاهایی است که مورد مصرف بخش اعظمی از جامعه قرار می‌ گیرد و طبیعتا هرچه قدر موشکافانه و دقیق پیگیری کنیم جا دارد.

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قم با تأکید بر این که هفته قبل بحث جزئی در این زمینه داشتیم، گفت: عددی که برای قیمت به آن رسیدیم نگاه به حمایت از تولید کننده در راستای تأمین نیاز مصرف کننده بود و به همین جهت  950 تومان به سمت تولید کننده رفتیم و به نظر نمی رسد استانی بهتر از ما قیمت گذاری کرده باشد که در نهایت نرخ حدود 15200 تومان مصوب شد.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود ابراز داشت: وقتی کارشناسانه به نرخی برسیم راه دررویی در کار نیست و قرار نیست که روزنه ای در مصوبه ایجاد شود و تأکید امروز من هم اجرای همان مصوبه است و کمیته فنی نیز باید سریعا درصد قطعه بندی و سقف آن را مشخص کند که این کار به تثبیت آن تصمیم در مورد مرغ کامل کمک می‌ کند.

 

غضنفری عنوان کرد: مرغ منجمد سرمایه ای است که دولت روی آن سوبسید و یارانه داده است و فلسفه مرغ منجمد این است که دولت کمکی کند تا هم جبران کمبود و هم تعدیل قیمت شود که بازار را هم متعادل می‌ کند، هرچند ذائقه جامعه به سمت مرغ گرم باشد ولی می تواند مصرف آن به سمت جوامع هدف هدایت شود.

 

وی با بیان این که بحث عدم خروج مرغ از استان را با جدیت باید دنبال کنیم، خاطرنشان ساخت: وقتی مرغ از کشتارگاه مهر خروج گرفت می‌ توانیم ورود کنیم ولی این که بگذاریم مرغ خارج شود و بعد بخواهیم برخورد کنیم فایده چندانی ندارد که نیروی انتظامی و بازرسی باید در این زمینه ورود کنند.

 

معاون استاندار قم افزود: همه ما دغدغه مردم را داریم و باید راه های تخلف و عمل غیر قانونی را ببندیم و تلاش کنیم در این شرایط کمترین میزان فشار به مردم وارد شود.

 

کد خبر 946668

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha