سالن بهسازی شده سینما فردوسی بیرجند رونمایی شد

سالن جدید و بهسازی شده سینما فردوسی بیرجند عصر امروز(۱۶ تیر) با حضور معاون پشتیبانی سازمان سینمایی کشور رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «حسین خراسانی» فرمانده ناحیه بسیج سپاه بیرجند در این مراسم با اشاره به اینکه سینما فردوسی با توجه به فرسودگی، نیاز به بهسازی داشت که با کمک سپاه انصارالرضا(علیه السلام) استان و موسسه سینما شهر صورت گرفت، گفت: مراحل بهسازی این پروژه از بهمن سال قبل آغاز و در تیرماه جاری به پایان رسید.

 

وی با اشاره به اینکه این سینما در دهه 70 بهسازی شده بود و نیازمند یک تغییرات اساسی در ظاهر و درون داشت، اظهارداشت: در حال حاضر همه امکانات ایمنی و آتش نشانی و استاندارهای لازم در آن رعایت شده و یک مکان درشان مخاطب است.

 

فرمانده ناحیه بسیج سپاه بیرجند با بیان اینکه برای بهسازی این پروژه حدود یک میلیارد و 50 میلیون تومان هزینه شده است، افزود: تاکنون از این مبلغ 300 میلیون تومان توسط موسسه سینما شهر و 400 میلیون تومان هم توسط سپاه تامین شده است، اما هنوز 350 میلیون تومان دیگر بدهی داریم که امید است، استانداری و فرمانداری بیرجند در این زمینه مساعدت و کمک لازم را داشته باشند.

 

خراسانی با بیان اینکه شهر بیرجند 290 هزار نفر جمعیت دارد، افزود: در حال حاضر در بیرجند دو سینما فردوسی و بهمن فعال است، اما با توجه به جمعیت استان نیاز ساخت سالن جدید سینما در شهر وجود دارد.

 

وی با اشاره به اینکه سالن جدید سینما فردوسی 240 صندلی دارد، افرود: ابتدا قرار بود که این سینما در 5 طبقه بازسازی و در آن سینما کودک و نوجوان و خیلی سالن های دیگر پیش بینی شود اما بدلیل کمبود اعتبار فعلا بهسازی صورت گرفت.

 

کد خبر 946711

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha