ضرورت ایجاد تنوع در نیات واقفین با توجه به نیاز روز

فاتحی نژاد با اشاره به اینکه سال گذشته ۱۷ میلیارد و ۳۶۶میلیون ریال اجرای نیت در موقوفات داشتیم، گفت: تنوع در نیات با توجه به نیاز روز لازم است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، رییس اوقاف و امور خیریه زنجان، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در شهرستان زنجان ۴۷۷ موقوفه، ۶۲۷۲ رقبه، ۱۱ باب امامزاده، ۴۷۸ باب مسجد، ۱۷ حسینیه، ۲۴ تکیه، سه زینبیه، چهار مهدیه، یک دار القرآن و سه آرامستان وجود دارد.

 


 فاتحی نژاد به نظارت اداره اوقاف و امور خیریه بر فعالیت این مجموعه‌ها ادامه داد: سال گذشته ۱۷ میلیارد و ۳۶۶میلیون  ریال اجرای نیت در موقوفات استان داشتیم.

 


به گفته وی، اجرای نیات در سه ماهه اول سال جاری به ۲ میلیارد و ۷۰۵ میلیون و  ۶۳۸ هزار و ۵۳۲ ریال رسید.

 


وی درآمد موقوفات در این شهرستان در سه ماهه  امسال را ۴میلیارد و ۴۵۵میلیون و ۱۲۲هزار و ۵۷۱ ریال خواند و گفت: رسانه‌ها نقش مهمی در ترویج سنت حسنه وقف دارند.

 


رئیس اوقاف و امور خیریه شهرستان زنجان ادامه داد: رسانه ها می توانند مردم را به مشارکت به انجام سایر موقوفات از جمله کمک به بیماران صعب‌العلاج و ساخت مراکز درمانی وعام‌المنفعه تشویق کرد.

 

 

فاتحی نژاد به تنوع در نیات وقف با توجه به نیاز روز تاکید کرد و افزود: در زنجان بیش از ۱۳۲ درصد موقوفات با نیت واقفین با موضوع اجتماعی صورت گرفته است.

کد خبر 946780

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha