آخرین اقدامات و برنامه های سازمان صمت قم در راستای جهش تولید

رئیس سازمان صمت قم ضمن تشریح آخرین اقدامات و برنامه های این سازمان در راستای جهش تولید گفت: توسعه و تعمیق ساخت داخل، توسعه صادرات غیر نفتی، مدیریت بازار، توسعه صنایع معدنی و تأمین منابع مالی در قالب ۱۲ ریز برنامه را مدنظر داریم.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، «محمود سیجانی» در جلسه کارگروه «تسهیل و رفع موانع تولید» که پیش از ظهر امروز(سه شنبه 17 تیر) در سالن کرامت استانداری قم برگزار شد، با بیان این که بحث های مربوط به جهش تولید در حوزه صنعت و معدن در کارگروه تدوین شده است، گفت: این طرح ها به ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان نیز ارجاع شده است.

 

رئیس سازمان صمت قم افزود: در سه ماهه اول اگر بخواهیم مروری کلی از وضعیت برنامه ها داشته باشیم باید بگوییم به دلیل مسائل مربوط به کرونا کارها کمی با اختلال رو به رو شد ولی فعالیت ها از اوایل اردیبهشت و خرداد آغاز و جلسات به حالت عادی برگشت و کسانی که عهده دار مسؤولیت بودند کار خود را شروع کردند.

 

وی در ادامه عنوان کرد: برنامه های ما در قالب پنج راهبرد کلان پیش بینی شده است که این پنج مورد توسعه و تعمیق ساخت داخل، توسعه صادرات غیر نفتی و مدیریت واردات، مدیریت بازار و افزایش فروش، توسعه صنایع معدنی و در نهایت تأمین منابع مالی در قالب 12 ریز برنامه است.

 

سیجانی با اشاره به این که در برنامه اول 180 واحد صنعتی راه اندازی می‌ شود، گف: در این بخش 20 واحد بازسازی و نوسازی و تعداد 45 واحد افزایش ظرفیت خواهند داشت و تعداد 25 واحد هم از حالت راکد خارج می‌ شوند.

 

وی بیان داشت: در ادامه حدود 70 درصد در بخش پروانه بهره برداری افزایش خواهیم داشت که 29 واحد ایجادی با اشتغال مستقیم 500 نفر و توسعه 29 واحد با اشتغال 432 نفر را به صورت مستقیم در پی خواهد داشت.

 

رئیس سازمان صمت قم بیان داشت: چهار واحد بازسازی و نوسازی و چهار واحد راکد نیز احیا خواهد شد که اشتغال 140 نفر را در پی خواهد داشت و برنامه بعدی نضهت ساخت داخل با برگزاری نمایشگاه و شناسایی و داخلی سازی 15 محصول یا ماده اولیه و وارداتی با ایجاد محدودیت و ممنوعیت در واردات کالاهای داخلی سازی شده و اعطای مشوق هایی از قبیل تسهیلات مالی ارزان یا تخفیفات مالیاتی به واحدهایی که نسبت به داخلی سازی اقدام می‌ کنند، خواهد بود.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: در بخش صادارت پیش بینی شده که به 15 کشور همسایه و اوراسیا به ارزش 250 میلیون دلار و وزن 350 هزار تن صادرات داشته باشیم و اعزام و پذیرش 8 هیأت تجاری به شرکت های هدف نیز در دستور کار است.

 

سیجانی با اشاره به لزوم توسعه تجارت الکترونیک به ویژه در دوران کرونا، گفت: همین طور در بخش توسعه معادن و صنایع معدنی صدور 10 پروانه اکتشاف فلزی به نام سازمان زمین شناسی کشور در مناطق با پتانسیل معدنی، احداث واحد منگنز، احداث واحد فرآوری آهک و فعال سازی و واگذاری 10 محدوده معدنی جدید را پیگیری خواهیم کرد.

 

وی در ادامه سخنان خود خاطرنشان ساخت: در بخش تأمین منابع مالی نیز پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی را با پرداخت 11000 میلیارد ریال تسهیلات در قالب سرمایه در گردش ثابت و بازسازی نوسازی به 200 واحد تولیدی در برنامه قرار دارد.

کد خبر 946923

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha