استفاده از ماسک می تواند از شیوع کرونا ویروس جلوگیری کند

نمکی گفت: تاکید می کنم که مردم برای مبارزه با کرونا از ماسک استفاده نمایند چرا که کرونا یکی از پیچیده ترین ویروس هایی است که تاکنون با آن سر و کار داشته ایم.

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان، «سعید نمکی» با حضور در یک برنامه خبری با بیان اینکه مدتی است که با مردم به صورت رودر رو صحبت نکرده ام، گفت: ما در حالی که تحریم ها را داشتیم مرحله اول کرونا را توانستیم به خوبی مدیریت کنیم و با کمک مردم، سازمان های مردم نهاد و کادر پزشکی و درمانی دستاوردهای بزرگی را خلق کردیم و توانستیم تعداد مرگ و میر را در شبانه روز به حدود 30 نفر برسانیم.

 

وزیر بهداشت بیان کرد: من در همان موقع نیز می گفتم که کرونا یک ویروس خطرناک است و ممکن است در دقایق آخر ما را ضربه فنی کند، و عادی انگاری شرایط را خطرناک می دانستم.

 

وی با تاکید بر اینکه متاسفانه شاهد برگزاری مراسم های عزا و عروسی و مسافرت هایی هستیم که کرونا را مانند یک بمب با خود حمل می کند، گفت: امروز شاهدیم که در برخی از استان ها دارای وضعیت مطلوبی هستیم اما هنوز به این بیماری غلبه نکرده ایم.

 

نمکی با تاکید بر اینکه استفاده از ماسک می تواند ما را در برابر این ویروس به موفقیت برساند، گفت: باید با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و کاهش مسافرت ها و میهمانی ها بتوانیم به این بیماری غلبه کنیم.

 

وزیر بهداشت افزود: هم اکنون شاهد این هستیم که اجرای پروتکل های بهداشتی از 85 درصد به 10 درصد رسیده است و درخواست دارم تا مجددا مردم پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند تا بتوانیم از این مرحله نیز بگذریم.

کد خبر 946951

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha