جنبه مردمی بودن مسجد نباید فراموش شود

خرم دل گفت: باید از ظرفیت دولتی در زمینه مساجد استفاده کرد، ولی جنبه مردمی بودن مسجد نباید فراموش شود، چون همیشه تاریخ مساجد مردمی بوده اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، سردار «حمید خرم دل» امروز ( 17 تیر ماه) در نشست ستاد نقشه جامع شهر یاسوج، اظهار کرد: یاسوج در زمینه مسجد وضعیت خوبی ندارد، ولی در مناطق گرمسیر وضعیت بهتر است.

 

فرمانده سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: باید از ظرفیت دولتی در زمینه مساجد استفاده کرد، ولی جنبه مردمی بودن مسجد نباید فراموش شود، چون همیشه تاریخ مساجد مردمی بوده اند.

 

وی خواستار تشکیل ستادی مردمی و جهادی در زمینه ساخت و ساز مسجد شد و اضافه کرد: جانمایی مساجد نیز باید اصولی باشد.

 

خرم دل از آمادگی سپاه برای همکاری در زمینه ساخت مساجد شهر یاسوج سخن به میان آورد و یادآور شد: برای هر جانمایی یک هیئت امنا تشکیل شود که از ابتدای کار پیگیر موضوع باشد، ضمن اینکه باید یک حساب متمرکز برای مسجد تشکیل داد.

 

فرمانده سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد بر استفاده از ظرفیت ماشین آلات اداره ها و نهادها تاکید کرد و اضافه کرد: می توان با مدیریت جهادی هزینه ها را کم کرد .

 

وی با بیان اینکه باید برنامه ریزی برای ساخت ۳۰ مسجد در شهر یاسوج و همچنین مادوان باشد، گفت: بنیاد مسکن، بنیاد مستضعفان و بسیج سازندگی می توانند در این راستا همکاری لازم را داشته باشند.

کد خبر 947015

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha