هیئت‌های مذهبی باید به یک تشکل مردمی اثرگذار تبدیل شوند

حجت‌الاسلام نبی‌زاده بر تقویت و انسجام‌بخشی هیات‌های مذهبی تاکید کرد و گفت: هیئت‌های مذهبی باید به یک تشکل مردمی اثرگذار تبدیل شوند و نه تنها در ایام مذهبی بلکه در تمام طول سال به‌صورت مستمر در همه عرصه‌ها فعالیت کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از دزفول، «حجت‌الاسلام محمدمهدی نبی‌زاده» امروز (سه‌شنبه 17 تیر) در جلسه شورای اداری دزفول و تکریم و معارفه روسای پیشین و جدید اداره تبلیغات اسلامی این شهرستان اظهار کرد: هدف اصلی سازمان تبلیغات اسلامی تقویت اراده مردم است و این سازمان در سال‌جاری پنج برنامه با 2 رویکرد و یک بستر را دنبال می‌کند.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خوزستان افزود: در اولین برنامه تقویت مساجد با اجرای سه طرح شامل امام محله در شهرها، پایگاه‌های فرهنگی و اجتماعی در حاشیه شهرها و طرح امام روستاها در دستور کار قرار دارد.

 

وی تقویت و انسجام‌بخشی هیات‌های مذهبی را دومین اولویت این سازمان در سال ۹۹ برشمرد و تصریح کرد: هیئت‌های مذهبی باید به یک تشکل مردمی اثرگذار تبدیل شوند و نه تنها در ایام مذهبی همچون محرم بلکه در تمام طول سال به‌صورت مستمر در همه عرصه‌ها فعالیت کنند.

 

حجت‌الاسلام نبی‌زاده با بیان اینکه سومین برنامه اساسی و مهم سازمان تبلیغات خوزستان  حمایت از فعالیت‌های فرهنگی بانوان است اضافه کرد: مقابله با فرقه‌های انحرافی به ویژه وهابیت یکی دیگر از اولویت‌های سازمان تبلیغات اسلامی خوزستان است، لذا شناسایی و مبارزه با این فرقه‌ها باید در دستور کار اداره تبلیغات اسلامی شهرستان دزفول نیز باشد.

 

وی با بیان اینکه تقویت برنامه‌های قرآنی با هدف ورود قرآن به منازل مردم پنجمین دستور کار این سازمان است عنوان کرد: شبکه‌سازی به‌منظور پوشش نقاط ضعف و قوت و انتقال توانمندی‌ها و همچنین استفاده بهینه و مناسب از فضای مجازی 2 رویکرد اساسی سازمان تبلیغات اسلامی خوزستان در راستای اجرای پنج طرح مذکور است.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان اقدامات فرهنگی توسط دستگاه‌های مختلف را ضروری دانست و عنوان کرد: تمام دستگاه‌ها و سازمان‌های استان باید خود را در قبال اقدامات و برنامه‌های فرهنگی مسئول بدانند تا با شکل‌گیری یک هم‌افزایی بتوانیم اقدامات فرهنگی موثری در استان انجام دهیم.

 

در این مراسم از زحمات حجت‌الاسلام مرتضی بیگدلی رئیس پیشین اداره تبلیغات اسلامی دزفول تقدیر و حجت‌الاسلام احسان خاکی به عنوان رئیس جدید این اداره معرفی شد. همچنین طی حکمی حجت‌الاسلام بیگدلی به عنوان مشاور فرهنگی و دستیار ویژه مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان منصوب شد.

 

کد خبر 947093

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha