قرعه‌کشی لیگ برتر کتابخوانی مسجدباقرالعلوم(ع) بیرجند برگزار شد

مراسم قرعه‌کشی لیگ برتر کتابخوانی کانون فرهنگی و هنری مسجدباقرالعلوم(علیه السلام) بیرجند شامگاه(۱۷ تیر) در آستان مقدس امامزادگان باقریه بیرجند برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «علی کاربر» مدیر کانون فرهنگی و هنری مسجد باقرالعلوم(علیه السلام) بیرجند در این مراسم با بیان اینکه با توجه به شیوع ویروس کرونا و لزوم انجام فعالیت های جهادی، مجموعه های مجتمع مسجد امام باقرالعلوم علیه السلام شروع به فعالیت در عرصه های مختلف اعم از ضدعفونی معابر و اماکن عمومی، توزیع بسته های معیشتی و تهیه و تولید بسته های بهداشتی کرده است، گفت: باید توجه داشت که در کنار فعالیت های جهادی، نباید از اهمیت انجام فعالیت های فرهنگی غافل شد، لذا از آنجایی که با توجه به توصیه های بهداشتی مبنی بر در خانه ماندن مردم، امکان برگزاری مراسمات فرهنگی تجمعی وجود نداشت؛ تصمیم به برگزاری لیگ برتر کتاب خوانی در ایام شیوع کرونا گرفته شد.

 

وی ترویج فرهنگ کتابخوانی، معرفی کتاب های متناسب با فرهنگ اسلامی، مطالعه کتاب توسط شرکت کنندگان و تاثیرگذاری بینشی و گرایشی بر آنان، شناسایی افراد علاقه مند به کتابخوانی برای اجرای برنامه های تخصصی بَعدی، شناسایی علاقه مندان به کتابخوانی برای معرفی به دیگر نهادهای فعال در این حوزه، معرفی نویسندگان برتر انقلابی و اسلامی، معرفی ناشران معتبر انقلابی و اسلامی، ایجاد تحول مثبت در ساختار و روش مسابقات کتابخوانی و بهتر شدن روحیه شرکت کنندگان با توجه به ایام شیوع ویروس کرونا را اهداف برگزاری این مسابقه عنوان کرد.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری باقرالعلوم(علیه السلام) بیرجند افزود: این مسابقه برای چهار گروه سنی برادران و خواهران 15 تا 24 سال، و خواهران و برادران بالای 24 سال و طلاب و علاقه مندان به رشته های علوم انسانی بالای 17 سال برگزار شد که به نفرات برتر جوائزی اهدا خواهد شد.

 

کاربر اظهارداشت: کتاب هایی که به عنوان منبع در مسابقه انتخاب شده اند شامل 19 عنوان است که برای هر گروه در هر مرحله 2 کتاب پیشنهاد شده است و مخاطب باید از بین آن 2 کتاب، یکی را انتخاب کند که در مسابقه سه مرحله ای نهایتا 18 عنوان کتاب معرفی خواهد شد و یک کتاب هم که مربوط به گروه چهارم است.

 

وی با بیان اینکه در این مسابقه 300 نفر از سراسر کشور شرکت کردند، افزود:افرادی که در این مسابقه شرکت کرده‌اند، اهل مطالعه هستند و می توان گفت که کتابخوان به آنها اطلاق می‌شود.

 

در پایان این مراسم به قید قرعه به 15 نفر از کتابخوان های برتر که در مسابقه شرکت کرده بودند جوائزی اهدا شد و نفرات برتر هم بعد از قرعه کشی به مرحله بعد راه یافتند.

کد خبر 947142

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha