استاندارد پلکان های برقی در ایلام اجباری است

مدیر کل استاندارد ایلام با تاکید بر رعایت استاندارد تولید و ارائه خدمات، گفت: استاندارد پلکان های برقی در ایلام اجباری است.

«مهناز همتی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام اظهار کرد: ما روزانه در کشور شاهد توسعه مراکز تجاری و افزایش نصب و استفاده از پلکان های برقی به منظور سهولت جابجایی افراد در طبقات مختلف این مراکز هستیم.

 

وی افزود: لذا اهمیت ایمنی استفاده کنندگان از این وسیله، از سوی سازمان ملی استاندارد ایران، بیش از پیش احساس و این منجر به ارائه پیشنهاد اجباری شدن استاندارد پلکان های برقی از سوی سازمان ملی استاندارد ایران به شورای عالی استاندارد شد و در یکصد و دهمین اجلاسیه این شورا نیز به تصویب رسیده است.

 

همتی  عنوان کرد: استاندارد ملی «پلکان های برقی و پیاده روهای متحرک» از اول اردیبهشت 1399 بر مبنای تاریخ صدور پروانه و یا سایر مجوزهای قانونی ساختمان، اجباری اعلام شده است و بر همین اساس چنان چه پلکان برقی در ساختمانی نصب گردد که تاریخ صدور پروانه ساخت آن 01 / 02 / 1399 و بعد از آن است، بایستی توسط مالکین و بهره برداران تأییدیه ایمنی اجباری برای آن پلکان برقی دریافت گردد.


مدیرکل استاندارد ایلام در پایان خاطر نشان کرد:  مطابق ماده 15 قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد، هرگاه اجرای استاندارد در مورد کالاها و خدماتی اجباری اعلام شود، پس از انقضای مهلت های مقرر، تولید، تمرکز، توزیع و فروش این گونه کالاها و خدمات بدون علامت استاندارد و یا بدون تأیید سازمان ملی استاندارد ایران، ممنوع است.

 

 همتی در ادامه با اشاره به اینکه، هرجا که سلامت مردم به واسطه عرضه کالای مشمول استاندارد اجباری، غیر استاندارد و با ارائه خدمات غیراستاندارد، به خطر بیافتد، تسامحی در کار نخواهد بود و برخورد قانونی صورت می گیرد، افزود: همه انسان ها حق سالم زیستن را دارند و نباید این حق تحت هیچ شرایطی پایمال شود.

 

وی در پایان  خاطرنشان کرد: مردم عزیز می توانند به منظور سنجش صحت علامت استاندارد درج شده روی کالا کد ده رقمی ذیل علامت استاندارد را به سامانه پیامکی 10001517ارسال نموده و از صحت آن اطمینان حاصل نمایند.

کد خبر 947159

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha