آیین‌های عروسی و عزا مهمترین عامل انتشار بیماری کرونا در خراسان جنوبی

شریف زاده گفت: بیشترین موارد ابتلا به کرونا استان از کسانی هستند که در تجمعات خانوادگی و مراسم مختلف مثل عروسی و عزا شرکت کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «غلامرضا شریف‌زاده» ظهر امروز (۱۸تیر) به رسانه های گروهی در خصوص آخرین وضعیت بیماری کرونا در استان، گفت: تا پایان وقت اداری روز گذشته ۲۱۸ بیمار تنفسی در بیمارستان‌های استان خراسان جنوبی بستری بودند که از این تعداد ۱۶ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری نگه داری می شوند و متاسفانه حال پنج نفر از آنها وخیم گزارش شده است.

 

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در خراسان جنوبی با بیان اینکه از این تعداد‌۹۳ نفر دارای تست کرونای مثبت هستند، افزود: علیرغم اینکه تعداد موارد عفونت تنفسی به ویژه موارد بستری در بیمارستان‌های استان نسبت به هفته‌های قبل افزایش قابل توجهی داشته است اما خوشبختانه نسبت مرگ و میر همچنان در عدد ۴،۲ درصد ثابت بوده است.

 

وی با اشاره به اینکه میزان بروز تجمعی این بیماری در چهارشنبه هفته قبل ۱۷۱ در ۱۰۰ هزار نفر جمعیت بوده است، ادامه داد: متاسفانه تا پایان وقت اداری دیروز این عدد به ۱۹۲ در ۱۰۰ هزار نفر جمعیت افزایش پیدا کرده که نشان می‌دهد در یک هفته گذشته به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت ۲۱ مورد جدید مبتلا به کرونا داشتیم.

 

شریف زاده با تاکید بر اینکه بیشترین موارد ابتلا به کرونا استان از کسانی هستند که در تجمعات خانوادگی و مراسم مختلف مثل عروسی شرکت کردند، گفت: در حال حاضر شهرستان‌های بیرجند، خوسف، سربیشه، طبس، فردوس، قاینات و نهبندان در وضعیت قرمز (خیلی پرخطر)، شهرستان‌های درمیان و بشرویه در وضعیت نارنجی (پرخطر)، شهرستان‌های زیرکوه و سرایان در وضعیت زرد (متوسط خطر) هستند و متاسفانه هیچ شهرستان سفید در استان نداریم.

 

 

کد خبر 947375

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha