برخی مردم پس از چهارماه هنوز کرونا را باور ندارند

جلالی با بیان این که برخی مردم پس از چهارماه هنوز کرونا را باور ندارند، گفت: به همین دلیل باید مصداقی و با ذکر دلائل علمی، زمینه های شایع شدن این بیماری را مطرح کرده و نسبت به آن در مردم حساسیت ایجاد کنیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، «عبدالله جلالی» در جلسه ستاد پیشگیری و مدیریت بحران که پیش از ظهر امروز(چهارشنبه 18 تیر) در سالن کرامت استانداری قم برگزار شد، با بیان این که کمبود ماسک در استان قم مشهود است،  اظهار داشت: مردم هم مطالبه دارند هرچند ماسک ان 90 وجود دارد ولی ماسک سه لایه نیست و افزایش قیمت چشم گیری هم داشته است و این می‌ طلبد که بحث تولید و نظارت بر توزیع را دقت کنیم.

 

رئیس شورای اسلامی شهر قم در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: باید یک ساماندهی برای ادارات نیز داشته باشیم ولی عمده نیاز ما بعد از مراکز بیمارستانی، عموم مردم و جامعه است و ما باید به عامه مردم و طبقات ضعیف توجه بیشتری داشته باشیم.

 

وی با بیان این که در این گونه جلسات باید نگاه تحلیلی داشته باشیم، گفت: بنده عقیده دارم در این جلسات باید عمیق تر موضوعات بررسی شود؛ زمانی که این ویروس شایع شد نویدهایی داده شد که با گرما از بین می‌ رود و کودکان مبتلا نمی شوند ولی به مرور که پیشرفتیم دیدیم خلاف آن ثابت شد چون دنیا تجربه نکرده بود روی آن هم بحثی نیست به همین جهت باید دلائل شیوع کرونا به صورت علمی به مردم ارائه شود.

 

جلالی بیان داشت: به عنوان مثال اگر بخواهیم مبارزه کنیم و هرجا که تجمعی هست را به عنوان مشاغل پرخطر تعریف و تعطیل کنیم، شاید در نگاه اول منطقی و درستی باشد ولی باید دلیل این که در تجمع کرونا تشدید می‌شود به صورت علمی به مردم ارائه شده و مصداقی گزارش بدهیم که مثلا در فلان مجلس عروسی این مقدار کرونا گرفتند که در این صورت مردم توجه بیشتری خواهند داشت.

 

وی در ادامه سخنان خود خاطرنشان ساخت: الان چهار ماه را پشت سر گذاشتیم و خلاف بسیاری از چیزهایی که فکر می‌ کردیم احراز شده است؛ امروز با کدام کار مطالعاتی و تحقیق و بررسی به این نتیجه رسیده ایم که مراکز تجمعی ما عامل نشر ویروس است؟ بله هست ولی می‌ طلبد کار تحقیقاتی بکنیم چون اگر قرار است حساسیتی باشیم باید دنبال چرایی باشیم.

 

رئیس شورای اسلامی شهر قم یادآور شد: پیشنهاد می‌ دهیم عزیزانی که در سراسر کشور مراجعه می‌ کنند و بستری می‌ شوند را معرفی کنیم که چه گروه سنی هستند و در کجا بوده اند؛ این ها در جلسه مطرح و تحلیل شود و احساس می‌ کنم بخشی از افزایش شیوع به دلیل باورها و بحث فرهنگی است چون برخی از جو جامعه باور ندارد و فکر می‌ کند کرونا دروغ است.

کد خبر 947458

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha