حداقل باید دو سال با کرونا زندگی کنیم

قدیر با تأکید بر این که حداقل باید دو سال با کرونا زندگی کنیم، گفت: مردم اگر می خواهند این بیماری هرچه زودتر مهار شود نباید شرایط را عادی بدانند و حتما لازم است از ماسک استفاده کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، «محمدرضا قدیر» در جلسه ستاد پیشگیری و مدیریت بحران که پیش از ظهر امروز(چهارشنبه 18 تیر) در سالن کرامت استانداری قم برگزار شد، با اشاره به وضعیت نامطلوب کرونا در قم و کل کشور تصریح کرد: اگر سراغ بیماران بستری و بیماران سرپایی برویم غالبا اذعان می‌کنند در هفته های گذشته در تجمعات و میهمانی ها و عروسی ها شرکت کرده اند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم تأکید کرد: باید اردوها، همایش ها، جلسات غیر ضروری و سمینارها محدود شوند و برخی مشاغل پرخطر هم به صورت محدود تعطیل شوند از جمله روزبازارها که هیچ گونه از مواردی که مدنظر هست را رعایت نمی کنند.

 

وی با بیان این که زنگ خطر در قم به صدا در آمده است، گفت: امروز تمام استان های غرب و شرق کشور در وضعیت قرمز هستند و این دایره در حال نزدیک شدن به مرکز کشور است همچنانکه استان مرکزی نیز دوباره به وضعیت قرمز برگشته و این مسأله برای قم به شدت نگران کننده است.

 

قدیر در ادامه سخنان خود با بیان این که مردم باید استفاده از ماسک را جدی بگیرند، خاطرنشان ساخت: مردم عزیز ما حتی می‌توانند از ماسک های خانگی که در صدا و سیما نیز آموزش داده می‌شود استفاده کنند، تنها برای مراکز بیمارستانی و پرخطر استفاده از ماسک های بهداشتی رسمی تولید شده، اهمیت دارد.

 

وی یادآور شد: شورای اطلاع رسانی ستاد بحران نیز باید فعالیت های خود را بیشتر کرده و ظرفیت خبری استان پیرامون مسأله کرونا فعال شود چراکه ما حداقل دو سال با این بیماری سر و کار داریم و باید از روش های جدیدی برای اقناع سازی مردم استفاده کنیم تا کمتر در مراکز تجمع حاضر شده و بیشتر از ماسک استفاده کنند.

کد خبر 947435

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha