لزوم استفاده از ظرفیت سمن ها برای جلوگیری از عادی دانستن شرایط

سلیمان پور با اشاره به لزوم استفاده از ظرفیت تشکل های مردمی برای جلوگیری از عادی دانستن شرایط گفت: مردم ما باید به درجه ای برسند که خودشان از یکدیگر مطالبه رعایت مسائل بهداشتی و استفاده از ماسک را داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، «بیژن سلیمان پور» در جلسه ستاد پیشگیری و مدیریت بحران که پیش از ظهر امروز(چهارشنبه 18 تیر) در سالن کرامت استانداری قم برگزار شد، با اشاره به آخرین وضعیت قم و لزوم تصویب ستاد ملی کرونا در خصوص مراکز تجمع اظهار داشت: محدودسازی مراکز تجمع باید به تأیید ستاد ملی برسد که می‌ توانیم در قالب یک پیشنهاد به ستاد ملی بفرستیم ولی تا آن موقع باید چند کار مهم انجام بدهیم.

 

معاون سیاسی امنیتی استاندار قم افزود: باید حساسیت ها بالا برود، اطلاع رسانی و روشن گری و نظارت دستگاه های اجرایی خاص مثل سازمان ورزش و جوان، اصناف، اماکن مذهبی، مساجد نیز باید جدی گرفته شود ضمن این که می توانیم با استفاده از ظرفیت سمن ها و تشکل ها مردمی برویم به سمتی که فعلا کار اجتماعی انجام بدهیم و خود مردم از همدیگر بخواهند.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود ابراز داشت: مردم باید ناراضی باشند و تشکل های مردمی را پای کار بیاورند و از طرف دیگر دستگاه های اجرایی نیز با وجود فعالیت های گسترده ای که انجام می دهند، به نظر می‌ رسد کنترل ها کافی نیست هرچند کار سخت و دشواری است.

 

سلیمان پور با بیان این که در بخش های مختلف کشور این عادی سازی صورت گرفته است، گفت: چون مردم خسته شده بودند و حتی در جهان نیز عادی سازی شده است ولی باید به سرعت جلوی این مسأله گرفته شود در غیر این صورت در آینده دچار مشکلات گسترده ای می شویم.

 

وی عنوان کرد: در بحث تولید ماسک نیز باید سرعت و دقت بیشتری داشته باشیم چون با تولید ماسک در حقیقت ابزاری تولید می‌ شود که حاکمیت استفاده از آن را برای مردم اجباری کرده است از این رو خواهش می‌ کنیم که این قضیه با مدیریت دانشگاه علوم پزشکی و سازمان صمت قم حل شود.

 

معاون استاندار قم با بیان این که تولید ماسک و مدیریت توزیع هر دو از اهمیت یکسانی برخوردار است، گفت: مواد اولیه، صدورمجوز فعالیت و مدیریت قیمت تمام شده ماسک باید مدنظر قرار بگیرد.

 

وی در ادامه با اشاره به فعالیت های انجام شده در زمینه دولت الکترونیک خاطرنشان کرد: بحث برون سپاری دستاورد بزرگی است و باید در استان یک تحولی در این زمینه ایجاد شود و همچنین کنترل و مراقب و نظارت جدی و مؤثر بر رعایت شیوه نامه های بهداشتی به ویژه در مراکز تجمع باید بیش از پیش جدی گرفته شود.

 

سلیمان پور اطلاع رسانی با تأکید بر سه مؤلفه مهم در کنترل کرونا را ضروری دانست و گفت: این سه مؤلفه استفاده از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی و شستشوی دست ها هستند که هرچند کار ساده ای است ولی از اهمیت زیادی برخورد است و البته باید  افزایش حساسیت ها و تلاش جدی برای خروج از عادی جلوه دادن شرایط و برنامه ریزی جهت کنترل مستمر نظارت بر مراکز اجتماع را مدنظر داشته باشیم.

کد خبر 947443

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha