۵۶ هزار بازدید از مراکز مختلف صنفی، صنعتی، مذهبی و مراکز تجمع

محبی با بیان این که تا کنون ۵۶ هزار بازدید از مراکز مختلف صنفی، صنعتی، مذهبی و مراکز تجمع انجام شده است، گفت: وضعیت استان قم در آستانه قرمز شدن است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، «سیامک محبی» در جلسه ستاد پیشگیری و مدیریت بحران که پیش از ظهر امروز(چهارشنبه 18 تیر) در سالن کرامت استانداری قم برگزار شد، نسبت به وضعیت شیوع کرونا در استان قم هشدار داد و اظهار داشت: متأسفانه مردم قم در بدترین شرایط از نظر رعایت دستورالعمل های بهداشتی هستند.

 

رئیس مرکز بهداشت قم با بیان این که استان قم در معرض قرمز شدن وضعیت کرونایی قرار دارد، گفت: مشخص نیست که چرا برخی مردم فکر می‌کنند کرونا تمام شده و همه شرایط را عادی می‌دانند در حالی که اصلا چنین چیزی نیست و اخیرا میزان مراجعات و بستری های ما نیز افزایش زیادی پیدا کرده است.

 

وی در ادامه با اشاره به اقدامات دانشگاه علوم پزشکی قم در هفته های اخیر یادآور شد: تا کنون بیش از 56 هزار بازدید انجام شده است و همکاران ما به صورت دائمی و حتی خیلی از روزهای تعطیل در کف بازار و شهر در حال گردش هستند تا شرایط مطلوبی برای سلامت مردم تأمین کنیم.

 

محبی تصریح کرد: نیروهای مرکز بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی بیش از چهار ماه است که بدون هیچ تعطیلی و مرخصی در حال ارائه خدمت هستند ولی متأسفانه وقتی رعایت کمتر باشد نمی توانیم به درستی وضعیت پیش آمده را مدیریت کنیم.

 

وی با اشاره به این که در تاریخ 13 تیرماه وضعیت تالارها بررسی شدند، گفت: در شب میلاد امام رضا(ع)40 تالار بازدید شد که 14 مورد پروتکل های بهداشتی را رعایت نمی کردند، از این تعداد سه مورد رفع مشکل داشتند و 10 مورد اخطار و یک مورد نیز پلمپ شد هرچند هفت تالار در استان قم مراسمی نداشتند.

 

رئیس مرکز بهداشت قم بیان داشت: بوستان ها و فضاهای سبز شهر مملو از حضور مردم است و هیچ قدرتی برای دانشگاه علوم پزشکی و اتاق اصناف و تعزیرات وجود ندارد، از این رو باید اختیاراتی به ما تفویض شود تا بتوانیم اعمال محدودیت هایی در سطح استان داشته باشیم تا وضع از این بدتر نشود.

کد خبر 947429

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha