۲۱۴ هکتار اراضی دولتی به طرح اقدام ملی مسکن در استان کرمان اختصاص یافت

مدیرکل راه وشهرسازی استان کرمان گفت: برای طرح اقدام ملی مسکن ۲۱۴هکتار اراضی دولتی اختصاص دادیم که غالباً به صورت کارگزاری به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی واگذار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، علی حاجی زاده چهارشنبه (18 تیر) در جلسه شورای مسکن استان کرمان گفت: تا امروز در مراحل مختلف ثبت نام طرح اقدام ملی مسکن، در کل استان 44 هزار و 423 نفر ثبت نام انجام شده که از این تعداد، 10 هزار و 697 نفر افرادی هستند که به وسیله آموزش و پرورش استان و مجموعه وزارت دفاع در استان به راه و شهرسازی معرفی شدند و 29 هزار و 873 نفر مربوط به شمال و 3 هزار و 853 نفر مربوط به جنوب استان هستند که مراحل احراز شرایط، تکمیل پرونده و معرفی به بانک متقاضیان به صورت پشت سر هم در حال انجام است.

 

 

 

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان ادامه داد: تا امروز واجدین شرایط 11 هزار 523 نفر هستند اما فرآیند احراز شرایط الان برای مرحله دوم و سوم در حال انجام است.

 

 

وی بیان کرد: در بحث تعیین قیمت اراضی و ساخت مستحرز هستید که در شیوه نامه ابلاغی اقدام ملی مسکن برای تعیین نوع واگذاری به صورت 99 ساله و یا به صورت فروش اقساطی و مشارکتی واگذار شوند، باید قیمت اراضی و قیمت ساختمان تعیین شود.

 

 

 

حاجی زاده اظهار داشت: برای طرح اقدام ملی مسکن 214 هکتار اراضی دولتی به این امر اختصاص دادیم که غالباً به صورت کارگزاری به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی واگذار می شود که بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با قراردادهای واگذاری به صورت گروهی(گروه های دو نفر به بالا) مدیریت ساخت را به عهده می گیرد و انتخاب پیمانکار را می تواند انجام می دهد.

 

 

وی خاطر نشان کرد: اراضی بلوار سیدی اراضی هستند که در سال های اخیر تملک انجام شده و داخل محدوده شهر و عملیات آماده سازی آن هم انجام شده است.

 

 

 

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان بیان کرد: تمام اراضی که برای شهرهای مختلف استان پیش بینی کردیم داخل محدوده هستند و براساس اراضی داخل محدوده، نیازها را تامین می کنیم.

 

 

 

وی در ادامه در خصوص واجدین شرایط طرح ملی مسکن افزود: تاکنون واجدین شرایط در شهر کرمان 2 هزار و 991 نفر هستند و قریب به 3 هزار نفر از فرهنگیان در این طرح ثبت نام کردند که هزار و 700 نفر از آن ها واجدین شرایط هستند و مابقی هم در حال پالایش است و پیش بینی می شود که این تعداد به 2 هزار نفر برسند.

 

حاجی زاده با بیان اینکه موجودی در رابطه با اراضی مسکونی شهر کرمان در راه و شهرسازی صفر است، در ادامه افزود: تمام افراد واجد شرایط باید بومی شهرهای خودشان باشند.

                                       

 

 

مجتبی زابلی زاده، معاون مسکن و بازآفرینی شهری در این جلسه گفت: از مجموع 214 هکتار در استان کرمان، حدود 9.1 هکتار مربوط به شهر کرمان جهت هزار و 393 واحد زمین تامین شده است.

کد خبر 947402

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha