اجرای طرح ملی «سه شنبه های تکریم» در جهت تجلیل از خانواده شهدا در همدان

احسانی گفت: اجرایی طرح ملی «سه شنبه های تکریم» علاوه بر معرفی شهدا و جانبازان می تواند تاثیر بسزایی در الگوسازی برای نوجوانان و جوانان جامعه داشته باشد.

«احمدرضا احسانی» در گفت و گو با خبرنگار شبستان در همدان گفت: شناسایی و تکریم خانواده معظم شهدا،ایثارگران، چهره‌های ماندگار، نخبگان و نوجوانان و جوانان ممتاز و ... در عرصه‌های فرهنگی هنری، اجتماعی، دینی و علمی محله از اهداف برگزاری طرح ملی «سه‌شنبه‌های تکریم» است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان افزود: از آنجایی که امسال در آستانه چهلمین سال دفاع مقدس هستیم از هم اکنون طرح ملی سه شنبه های تکریم می تواند برنامه ای هدفمند برای تجلیل از خانواده های معظم شهدا، جانبازان، ایثارگران، همسران و فرزندان شهدا باشد.

 

وی ادامه داد: این طرح علاوه بر این معرفی شهدا و جانبازان نیز می تواند تاثیر بسزایی در الگوسازی برای نوجوانان و جوانان داشته باشد.

 

وی اظهار داشت: در این راستا «سه‌شنبه‌های تکریم»، با حضور در منزل شهید سید احمد برقعی و دیدار با خانواده این شهید معززبرگزار شد و همچنین  از پوستر طرح «سه‌شنبه‌های تکریم» نیز رونمایی شد.

 

احسانی اضافه کرد: این طرح در راستای تقویت سرمایه‌های اجتماعی، الگوسازی برای نمازگزاران و اهالی محله به‌ویژه نوجوانان و جوانان با رویکرد تربیتی و اصلاح سبک زندگی، شبکه‌سازی و جریان سازی در عرصه‌های فرهنگی و دینی و ارتقاء فرهنگ عمومی محله و رونق بخشی به نماز جماعت و جذب جوانان و نخبگان به مساجد انجام می‌شود.

 

گفتنی است شهید «سید احمد برقعی» به‌عنوان شهید شاخص سال جاری همدان انتخاب‌شده است، این شهید عالی‌قدر در سال ۱۳۴۳ در شهر همدان چشم به جهان گشود و پس از اخذ دیپلم از سوی بسیج به جبهه اعزام و در سال ۱۳۶۴ در عملیات والفجر ۸ شرکت و در منطقه «فاو» به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

 

طرح ملی سه شنبه های تکریم ، همزمان با سراسر کشور به صورت ویژه به مدت 10 هفته تا 31 شهریور چهلمین سالگرد دفاع مقدس با همکاری ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد و بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار می شود.

 

 

 

 

کد خبر 947572

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha