ابزار فرهنگ و هنر در راستای تعالی دین اسلام استفاده شود

حجت الاسلام تدینی با اشاره به اهداف مشترک ادارات کل اوقاف و امور خیریه و فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان در راستای تعالی دین گفت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی باید با ابزار فرهنگ و هنر در راستای تعالی دین اسلام تلاش کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سمنان، حجت‌الاسلام‌»اسماعیل تدینی» در دیدار مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی باید با ابزار فرهنگ و هنر در راستای تعالی دین اسلام تلاش کند گفت: اوقاف و امور خیریه نیز با استفاده از اماکن، امکانات و ابزارهای مذهبی در اختیاروظیفه این کار را دارد.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان با اشاره به نقش موثر وتأثبرگذار ابزار فرهنگ وهنر ورسانه در گسترش ونهادینه کردن وقف اشاره کردواظهارداشت: خوشبختانه در استان سمنان نگاه خوبی در حوزه رسانه‌ها و هنرمندان به فرهنگ وقف وجود دارد و باید از این ظرفیت همچون گذشته برای ایجاد موقوفاتی بر اساس نیازهای روز جامعه استفاده شود.

 

وی سنت حسنه وقف  را یکی از سنت‌های نیک و راهکارهای دین اسلام برای رفع فاصله طبقاتی در جامعه عنوان کردوافزود: به کمک آن می‌توان بسیاری از مشکلات اجتماعی و معیشتی مردم را در جامعه حل‌وفصل کرد.

 

حجت الاسلام تدینی با تأکید براینکه باید تلاش کنیم این سنت حسنه بیش از گذشته در جامعه نهادینه شود ادامه داد: واقفان نیز در هنگام وقف اموال خود، با نگاه دقیق به محیط پیرامونی خود، نیت موقوفه خود را بر اساس نیازهای روز جامعه تعیین کنند.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان یکی از نیازهای امروز در این استان را ایجاد موقوفاتی جهت تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف و به عبارتی «وقف برای تبلیغ وقف»  اعلام کرد و گفت: وقف تأثير ژرفی در توسعه اقتصادی، فكری، فرهنگی و معنوی دارد و دين مبين اسلام بر گسترش و ترويج فرهنگ وقف بيش از هر چيز ديگری تأكيد دارد.

 

وی ضمن بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۵ وقف در استان سمنان به ثبت رسیده است، ابراز داشت: ارزش این موقوفات ۶۰ میلیارد ریال برآورد می‌شود.

کد خبر 947630

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha