توسعه طرح های جنگل کاری اقتصادی در استان زنجان

به گفته آقاجانلو می توان از ظرفیت شهرستان های ماهنشان، سلطانیه و خرمدره برای اجرای طرح جنگل‌کاری اقتصادی استفاده کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، مدیرکل اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ظهر امروز در جلسه شورای هماهنگی مدیران منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال جهش تولید اشاره کرد و گفت:  سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور امسال 9 طرح را تدوین و به استان ها ابلاغ نموده است.

 

خلیل آقاجانلو با یادآوری اینکه اقدامات ادارات منابع طبیعی و آبخیزداری استان ها براساس این 9 محور انجام می شود، گفت: توسعه دولت الکترونیک، توسعه زراعت چوب و ساماندهی بهره برداری محصولات فرعی جنگلی و مرتعی، مدیریت و بهره برداری از مراتع، ارتقا پوشش حفاظتی، توسعه و تقویت صندوق های منابع طبیعی، ذخیره گاه های جنگلی، تعیین و تکلیف مدیریت پارک های جنگلی، کاداستر اراضی ملی و اخذ حقوق دولتی و منابع اعتباری جزو این 9 محور است.

 

وی با اشاره به اینکه می توان از ظرفیت شهرستان های ماهنشان، سلطانیه و خرمدره برای اجرای طرح جنگل‌کاری اقتصادی استفاده کرد، گفت: رئوسای ادارات منابع طبیعی در خصوص شناسایی پساب های شهرستان ها برای اجرای طرح زارعت چوب متمرکز شوند.

 

این مقام مسئول بر آمادگی و همکاری اداره کل منابع طبیعی استان زنجان در استفاده از این ظرفیت ها تاکید کرد و گفت: اعتبارات برای اجرای طرح های آبخیزداری و آبخوان داری از محل صندوق توسعه ملی به تصویب رسیده است.

 

 

کد خبر 947656

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha