زن در سایه عفاف و حجاب می تواند با خیالی آسوده در جامعه فعالیت کند 

شفیقه شفیعی گفت: در سایه رعایت عفاف و حجاب و در حریم پوشش است که زن می تواند با شهامت بیشتر و خیالی آسوده در جامعه فعالیت کند و در سنگر حجاب، حضور عینی خود را در ابعاد مختلف اجتماع تحقق بخشد.

«شفیقه شفیعی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان جنوب، با اشاره به هفته عفاف و حجاب، گفت: در سایه رعایت عفاف و حجاب و در حریم پوشش است که زن می تواند با شهامت بیشتر و خیالی آسوده در جامعه فعالیت کند و در سنگر حجاب، حضور عینی خود را در ابعاد مختلف در اجتماع تحقق بخشد.

 

مسئول کمیسیون امور بانوان فرمانداری شهرستان جیرفت اظهار کرد: زن نیمی از پیکر اجتماع است و نقش وی در تعالی انسان و جامعه انکارناپذیر است، با پیروزی انقلاب اسلامی ایران، زمینه مناسبی برای قرار گرفتن زن در جایگاه واقعی خود فراهم شد و مهمترین مسئله در این خصوص حجاب است که نقش مستقیم در حضور یا عدم حضور زن در اجتماع دارد.

وی با بیان این مطلب که در باب حجاب و عفاف در دین مقدس اسلام، فلسفه و حکمت هایی بیان شده است، ابراز کرد: اولین فلسفه حجاب، حرمت بخشیدن به زن می باشد، زن مسلمان تجسم حرمت و عفت در جامعه است، پوشش اسلامی به نوعی احترام گذاشتن به زن و محفوظ نگه داشتن وی از نگاه های نامحرم است.

شفیعی اضافه کرد: چنانچه زن حدود شرعی را رعایت نکند آن شخصیتی که باید سالم بماند و نسلی سالم را تربیت کند، تحت تاثیر دیده های آلوده به گناه قرار گرفته و هویت واقعی خویش را فراموش کرده و اسیر چنگال هوس بازان می شود.

مشاور فرماندار جيرفت در امور بانوان بیان کرد: دومین فلسفه وجودی حجاب، مبارزه با نفس است، میل به خودنمایی و جلوه گری در سرشت زن نهفته است که باید در مسیر صحیح برای هدفی والا بکار گرفته شود و اگر خودنمایی و جلوه گری همواره و در هر مکانی نمود داشته باشد موجب به وجود آمدن ناهنجاری در جامعه می شود.

وی تاکید کرد: پوشش را می توان مهمترین عامل تمرین این میل ( خودنمایی و جلوه گری) دانست و وقتی برای کنترل این خواهش اقدام شود آمادگی غلبه بر سایر خواهش ها محقق می شود و زن در مسیر رشد و تعالی خود حرکت می کند و انسانی مهذب می شود که می تواند جامعه خود را بسازد.

شفیعی سومین فلسفه وجودی حجاب را جواز حضور زن در اجتماع است، برشمرد و افزود: اسلام با طرح پوشش زن در حقیقت جواز حضور در اجتماع را برای زنان صادر کرده است، حجاب عملا عامل مهمی برای آزادی زن است نه اسارت، زن با رعایت حجاب در ابعاد مختلف فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی می تواند نقش آفرینی عظیمی داشته باشد.

مسئول کمیسیون امور بانوان فرمانداری جیرفت عنوان کرد: چهارمین فلسفه وجودی حجاب ایجاد امنیت است، جامعه موظف است امنیت را در ابعاد مختلف برای افراد فراهم سازد، بخش عمده ای از این مهم بر عهده زن است که با حفظ پوشش به این امر جامه عمل بپوشاند و اگر این حریم از بین برود دیگر ضمانتی برای سلامتی شخص وجود ندارد و آرامش خود را از دست می دهد.


وی با اشاره به نقش عفاف و حجاب در تحکیم بنیان خانواده، اظهار کرد: همان طور که اختلاط بی حد و حصر زن و مرد سست کننده بنیان خانواده می باشد برعکس آن، حجاب نقش موثری در تحکیم پایه های خانواده دارد زیرا با رعایت حجاب هیچ عامل تحریک کننده ای در بیرون از منزل وجود ندارد.

شفیعی اضافه کرد: نبود عامل تحریک در خارج از منزل، در تحکیم بنیان خانواده و جلوگیری از بروز تنش ها و آشفتگی ها نقش دارد زیرا زمینه بهره برداری جنسی در خارج از خانه را به حداقل می رساند و هرگونه رابطه زناشویی و جنسی منجر به خانه می شود و مردان دیگر زنان را که در بیرون از منزل می بینند با همسر خود مقایسه نمی کنند.

مشاور فرماندار جيرفت در امور بانوان ابراز کرد: مقایسه زنان دیگری که مرد به راحتی آنها را در خارج از منزل می بیند، می تواند در ایجاد بی رغبتی مرد نسبت به همسرش، کاهش روابط زناشویی، رها کردن خانواده و در نتیجه طلاق را به دنبال داشته باشد بنابراین عدم رعایت حجاب بیش از هر کس دیگری به خود زن لطمه می زند.

 

وی با بیان این مطلب که برنامه های هفته عفاف و حجاب متفاوت تر از سال های گذشته برگزار می شوند، عنوان کرد: به دلیل شیوع کرونا، در حال برگزاری مسابقه مجازی کتاب مادرانه در خصوص مقام مادر و اهمیت فرزندآوری و نیز مسابقه مجازی عفاف و حجاب هستیم و علاوه بر این تجلیل از زنان محجبه در اداره ها، تهیه و توزیع بروشور با محتوای حجاب و عفاف در نماز جمعه و تجلیل از دختران محجبه را در دستور کار قرار دارد. 

 

شفیعی در خاتمه تاکید کرد: ان شاءالله زنان جامعه ما با تاسی به الگوهایمان حضرت زهرا (س) و حضرت زینب (س) کرامت و جایگاه ارزشی خود را با قرار گرفتن در هاله ای از حجاب و عفاف حفظ کنند.

کد خبر 947702

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha