جذب دل ها از راه میل نیاز مصلحت و ارائه راهکار است

حجت الاسلام مهدوی ارفع با اشاره به اهمیت ایجاد جذب و محبت و کار تشکیلاتی میان مومنان گفت: جذب دل ها از راه میل، نیاز، مصلحت و ارائه راهکار است.

خبرگزاری شبستان - البرز: « حجت الاسلام حمیدرضا مهدوی ارفع» طی جلسه حکمت پنجاه نهج البلاغه که شامگاه (19 تیر) با محوریت محور جذب برگزار شد گفت: انسان ها جذبشان به انسان دیگر، کتاب و ... یک قائده ای دارد.

 

دبیرنهضت جهانی نهج البلاغه خوانی افزود: اگر بلد نباشیم مردم را جذب حق کنیم، دشمن آن ها را جذب باطل می کند؛ باید دل ها را جذب کرد نه هوای نفس را.

 

مفسر نهج البلاغه خوانی عنوان کرد: انسان عبید الاحسان است؛ اگر نیازهای مردم را بشناسیم و برطرف کنیم به ما اقبال می کنند و جذب می شوند، اینگونه است که افراد اقبال پیدا می کنند و جذب می شوند.

 

وی توضیح داد: مولا علی(ع) در حکمت 50 یک قاعده روانشناسی استفاده می کنند که قابل توجه است، می فرمایند: « دل های مردم گریزان (وحشی) است به کسی روی می آورند که خوشرویی کنند». 

 

حجت الاسلام مهدوی ارفع مطرح کرد: هر کار و خیری که می خواهید برسانید اول باید مسلط شوید به اصول جذب، مردم اول باید فکر و قلبشان به سمت ما سوق پیدا کند تا بعد تحت تأثیر مسائل تبیینی و دینی ما قرار گیرند.

 

وی توضیح داد: امیرالمومنین (ع) حکمت چهاردهم می فرمایند: : « کسی را که خویشاوندان او جذبش نکنند، بیگانگان جذب می کنند».

 

فرق حق و باطل در راهکارهای جذب است

 

محقق و پژوهشگر نهج البلاغه توضیح داد: امروزه راهکارهایی که در مساجد برای جذب نوجوانان به کار گرفته می شود موثر نیست به واقع فرق حق و باطل در راهکارهای جذب آشکار می شود.

 

طنز هنر فوق العاده در نقد و تحلیل وضعیت اجتماعی است

 

وی در محور دیگر سخنان خود طنز را هنر فوق العاده در نقد و تحلیل وضعیت اجتماعی خواند و گفت: انسان باید تخصص شاد کردن مردم را داشته باشد.

 

مفسر نهج البلاغه مطرح کرد: باید یاد بگیریم که جذابیت های هنری و فرهنگی خودمان را منطبق بر سبک زندگی خودمان احیاء کنیم نه اینکه از برنامه های غربی برای برنامه های صدا و سیما الگوبرداری صرف کنیم.

 

دبیر نهضت جهانی نهج البلاغه خوانی مطرح کرد: امیرالمومنین(ع) می فرمایند مردم را جذب کن ولی نه به هر قیمتی. مردم با سه روش میل، نیاز و مصلحتشان به سمت ما جذب می شوند.

 

 

کد خبر 947811

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha