کمک ۲۴ میلیارد تومانی مردم خراسان جنوبی به نیازمندان

رفیعی گفت: در سه ماهه نخست امسال مردم خیر خراسان جنوبی بیش از ۲۴ میلیارد و ۴۲۴ میلیون تومان به نیازمندان و مددجویان تحت پوشش کمیته امداد کمک کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «احمد رفیعی» امروز (۲۲ تیر) به خبرنگاران رسانه های گروهی اظهار داشت: در سه ماهه نخست امسال مردم سخاوتمند استان بالغ بر ۲۴ میلیارد و ۴۲۴ میلیون تومان به صورت نقدی و غیرنقدی به نیازمندان و اقشار آسیب پذیر زیر پوشش کمیته امداد کمک کردند.

 

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی به رشد ۷۵ درصدی این کمکهای مردمی نسبت به مدت مشابه سال قبل اشاره کرد و افزود: از این میزان کمک جمع آوری شده ۹ میلیارد و ۹۳۹ میلیون تومان نقدی و ۱۴ میلیارد و ۴۸۵ میلیون تومان غیرنقدی و خدمات بوده است.

 

وی ادامه داد: کمک های جمع آوری شده مردم استان در سرفصل های خدمات درمانی، فرهنگی، ازدواج، مسكن، موردی و غیره مددجويان تحت حمایت و نيازمندان هزينه می شود.

 

رفیعی با بیان اینکه میانگین کمک ماهانه مردم به نیازمندان در این مدت هشت میلیارد و ۱۴۱ میلیون تومان بوده است، گفت: به طور میانگین سرانه کمک هر نفر به امداد ۳۲هزار تومان و سرانه کمک هر خانوار به نیازمندان این نهاد ۱۰۹ هزار تومان بوده است.

 

معاون توسعه مشارکت های مردمی كميته امداد امام خمينی (ره) خراسان جنوبی بیان کرد: همچنین در این مدت بیشترین کمک‌های جمع آوری شده در قالب طرح های اطعام وافطاری، زكات فطریه و کفاره، ايتام و محسنین و کمک های مبتنی برنیاز بوده است.

 

رفیعی در ادامه از جمع آوری بالغ بر ۶۲۰ میلیون تومان صدقه طی سه ماهه نخست امسال خبر داد و گفت: آمار مشترکین صدقات در این مدت ۸۰ هزار و ۶۲۹ مشترک بودند که از این تعداد ۷۷ هزار و ۳۱۹ مشترک صندوق کوچک، یک هزار و ۳۹۴ صندوق بزرگ معابر و یک هزار و ۹۱۶ صندوق بزرگ  اماکن در استان فعال است.

 

به گفته وی هم استانی‌های خیر و سخاوتمند می‌توانند با استفاده از گوشی تلفن همراه و شماره گیری #۰۵۶*۸۸۷۷*، ارسال یک پیام بدون متن به سر شماره ۸۸۷۷، شماره گیری تلفن گویای ۰۹۶۸۸۷۷ و مراجعه به سایت امداد www. Emdad.ir کمک های نقدی و غیر نقدی خود را به نیازمندان اهدا کنند.


 

کد خبر 947848

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha