پویش تحریم «استارباکس» در همبستگی با زن مسلمان  آمریکایی

فعالان شبکه اجتماعی به دلیل اهانت یکی از کارمندان شرکت «استارباکس» آمریکا به یک زن مسلمان پویش تحریم را به راه انداختند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الشرق، در پی اهانت شرکت آمریکایی «استارباکس» به یک زن مسلمان محجبه، فعالان شبکه های اجتماعی پویش تحریم این شرکت را به راه انداختند.

 

یکی از کارمندان شرکت استارباکس روی فنجان قهوه ای که به مشتری مسلمان خود در یکی از کافی شاپ های این شرکت ارایه کرد، حروف اختصاری گروهک تروریستی داعش را نوشت.

 

برهمین اساس، فعالان اجتماعی در توئیتر هشتگ تحریم استارباکس را منتشر کردند که واکنش گسترده ای داشته است. همچنین پویش تحریم به اینستاگرام و فیس بوک نیز کشیده شده است.

 

شبکه آمریکایی «سی ان ان» گزارش داد: یک دختر جوان به نام «عایشه» شکایتی ضد یکی از کافی شاپ های استارباکس به دادگاه ایالت مینه سوتای آمریکا ارایه کرد.

 

عایشه (19 ساله) در این باره می گوید:  پس از دیدن کلمه داعش روی فنجانی که به من داده شد، احساس تبعیض کردم. زیرا معتقدم که این اقدام به دلیل اعتقادات دینی من انجام شده است.

 

این جوان مسلمان می گوید: در آن لحظه احساس تحقیر کردم. باور نمی کنم در این روز و این زمان اینگونه اقدامات قابل قبول باشد.

 

عایشه می گوید: این حادثه در یکم ژوئیه 2020 در کافی شاپ استارباکس در داخل فروشگاه تجاری «تارگت» که بزرگترین فروشگاه زنجیره ای موادغذایی در آمریکاست، رخ داد.

 

شرکت تارگت در بیانیه ای با عذرخواهی نسبت به این حادثه اعلام کرد: ما معتقدیم که این رفتار عمدی نبوده است، اما اشتباه اسف باری است.

کد خبر 947915

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha