حجاب اسلامی نماد مقاومت در برابر دشمن است/  حجاب و عفاف نیازمند حرکت جهادی مطالبه گر

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام با بیان اینکه حجاب اسلامی نماد مقاومت در برابر دشمنان است، گفت: تاثیراتی که امروز فضای مجازی و شبکه های ماهواره ای در زندگی حقیقی خانواده ها ایجاد کرده به وضوح در سطح جامعه قابل مشاهده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، حجت الاسلام« الله نور کریمی تبار» ظهر امروز(۲۱ تیر) در دیدار با بسیج جامعه زنان سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام، اظهار کرد: امروز وظیفه و مسئولیت افرادی که در قبال  ارزش های دینی، انقلابی و اسلامی احساس مسئولیت دارند بسیار سنگین است چرا که دشمنان اسلام برای آسیب رساندن به نظام اسلامی از طریق عفاف، حجاب و گسست بنیان خانواده وارد کارزار شده اند.

 

 وی با بیان اینکه حجاب اسلامی نماد مقاومت در برابر دشمنان است، یادآور شد: دشمنان به این نتیجه رسیدند که نمی توانند به صورت مستقیم با نظام جمهوری اسلامی رویارویی داشته باشند و بر این اساس خانواده، حجاب، عفاف و فرهنگ اسلامی  را مورد هدف قرار دادند تا بتوانند به اهداف شوم خود برسند.

 

امام جمعه ایلام با بیان اینکه یکی از عوامل اصلی بازدارنده در برابر ناهنجارهای اجتماعی، خانواده است، افزود: خانواده بنیان و محور جامعه است و اگر خانواده  در جامعه ای  دچار گسست شود، آن جامعه را با مشکل مواجه کرده و از هم گسیخته شده  و  از روند رو به پیشرفت خود باز می می ماند.

 

حجت الاسلام کریمی تبار با اشاره به توطئه شوم انگلیسی ها و دستور آنان به رضا شاه برای کشف حجاب در ایران، یادآور شد: در  ۲۱ تیرماه ۱۳۱۴ این توطئه انگلیسی با مقاومت مردم در مسجد گوهرشاد مواجه شد که به شهادت و زخمی شدن تعداد زیادی از مردم انجامید،  در قرآن کریم اشاره شده است که شیطان ابتدا وسوسه و بعد از آن امر می کند و انسان به مرور گوش به فرمان شیطان می شود.

 

وی با تاکید بر اینکه عدم رعایت حجاب و عفاف به گسست خانواده ها منجر می شود، ابراز کرد: تاثیری که امروز فضای مجازی و ماهواره در زندگی حقیقی خانواده ها ایجاد کرده است، به وضوح قابل مشاهده است، در زمان رضا شاه با زور می خواستند چادر را سر بانوان بردارند که خیلی از بانوان ما مقاومت کردند، اما هم اکنون دشمنان نظام و انقلاب، با برنامه ریزی گسترده با شیب ملایمی به صورت حساب شده وارد عمل شدند و در اتاق های اندیشه ورزی آنچنان طراحی کردند که چادر تبدیل به مانتو و مانتوها کوتاه شد و امروز تبدیل به غیر آن شده است.

 

امام جمعه ایلام  بیان کرد: دشمنان گام به گام با برنامه ریزی مختلف و از ظرق مختلف به ویژه فضای مجازی توانستند به حجاب و عفاف در جامعه آسیب بزنند و از سوی دیگر نیز متولیانی که برای حجاب و عفاف در سطح جامعه داریم، نتوانسته اند رسالت و کار خود را انجام دهند، مدارس کوتاهی کرده اند  و قبل از آن خانواده در تربیت فرزندان کوتاهی کرده است.

حجت الاسلام کریمی تبار یادآور شد: امروز متاسفانه اگر کسی احساس مسئولیت کرده و در مورد حجاب تذکر می دهد مورد آماج حملات قرار می گیرد، یعنی منکر تبدیل به معروف و معروف تبدیل به منکر شده است، امروز بانوان و جامعه زنان به خاطر هدف بزرگی که داریم باید در سطح جامعه مطالبه گر باشند.

 

وی با تاکید بر بررسی و پایش ناهنجاری های فرهنگی و اجتماعی از جمله حجاب و عفاف در سطح هیئت های اندیشه ورزی، بیان کرد: امروز به هیئت های اندیشه ورزی در ابعاد مختلف نیاز داریم، باید کار فرهنگی در  حوزه گسترش فرهنگ حجاب و عفاف انجام داد، ‌دشمن با یک شیب ملایم توانست به حجاب و عفاف خدشه وارد کند و باید مطالبه گری در حوزه حجاب و عفاف تقویت شود.

 

امام جمعه ایلام با تاکید بر اینکه در مدارس و دانشگاه ها باید در کنار آموزش بر تربیت و مسائل دینی بیش از گذشته فعالیت شود، ابراز کرد: برنامه آموزشی و فرهنگی مستمر و منسجم برای گسترش حجاب و عفاف باید تبیین و تدوین شود، هیئت های اندیشه ورز موضوع حجاب و عفاف را در سطح مدارس، دانشگاه ها و مراکز اداری بررسی کنند،

 

حجت الاسلام کریمی تبار با اشاره به اینکه متاسفانه امروز برخی با حضور در اماکن عمومی، ترویج بی حیایی می کنند، ابراز کرد: متناسب با فرهنگ باید لباس هایی مناسب طراحی و تولید شود، حجاب و عفاف در ایران سابقه طولانی دارد، در ایران قبل از  اسلام، زنان و مردان ایرانی دارای پوشش بودند و نباید اجازه داد این هویت ایرانی و اسلامی دچار آسیب شود.

 

وی در پایان با تاکید بر اینکه یک حرکت جدی جهادی مطالبه گری همراه پیشنهاد برای گسترش حجاب و عفاف در جامعه لازم است،  از تلاش جامعه بسیج زنان استان ایلام در خصوص فعالیت های انجام شده در حوزه مبارزه با کرونا، غسل و تدفین فوت شدگان ناشی از کرونا و جمع آوری کمک های مومنانه تقدیر کرد.

 

کد خبر 948045

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha