اجرای طرح غربالگری تنبلی چشم در ۱۵ شهرستان سفید فارس

هوشیار گفت: مجوز غربالگری تنبلی چشم در ۱۵ شهرستان سفید فارس صادر شده و این غربالگری از ۱۵ تیر تا پایان مهر خواهد بود و لازم است خانواده ها با برنامه ریزی و رعایت فاصله گذاری اجتماعی کار را پیش ببرند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «محمدرضا هوشیار»، امروز (شنبه 21 تیر) در جمع خبرنگاران گفت: بین هفت تا 10 درصد افراد معتادانی که به مرکزهای ترک اعتیاد می روند، به سوی اعتیاد بازمی گردند که امسال با مرکزهای «جامع درمان اعتیاد اجتماع محور»، برای اولین بار تا یکسال زندگی افراد را پیگیری می شود که این موضوع باعث می شود این رقم بازگشت به اعتیاد کمتر شود.

 معاون امور توسعه پیشگیری بهزیستی فارس با اشاره به اینکه کار مرکزهای جامع از مرکزهای TC قوی تر است، اظهار کرد: برنامه پیشگیری از تنبلی چشم امسال به دلیل کرونا به شیوه ای دیگر اجرا می شود و در سال گذشته 194 هزار و 321 نفر غربالگری چشم شدند که 821 نفر به مرحله بعد رفتند.

وی با اشاره به اینکه برنامه تنبلی چشم در مناطق غیر قرمز توسط دستگاه اجرایی می شود، افزود: مجوز غربالگری تنبلی چشم در 15 شهرستان سفید فارس صادر شده و این غربالگری از 15 تیر تا پایان مهر خواهد بود و لازم است خانواده ها با برنامه ریزی و رعایت فاصله گذاری اجتماعی کار را پیش ببرند.

هوشیار با اشاره به اینکه در شهرستان هایی که غربالگری مجوز اجرا به دلیل کرونا نمی گیرد، این غربالگری در مرحله اول باید توسط خانواده ها شکل گیرد، افزود: در مراحل بعدی تعداد کمتر خواهد بود و رعایت فاصله گذاری بهتر انجام می شود.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته غربالگری شنوایی روی 66 هزار و 76 نفر کودک در فارس انجام شد، تاکید کرد: 312 نوزاد تشخیص کم شنوایی شکل گرفت.

هوشیار با اشاره به اینکه آگاه سازی پیشگیری از معلولیت ها در متوسطه دوم با همکاری آموزش و پرورش فارس در سال گذشته اجرا شد، اظهار کرد: این آگاه سازی برای سالمندان هم شکل گرفته است.

وی با اشاره به اینکه 6 هزار و 770 نفر آگاه سازی شکل گرفته است، تاکید کرد: پیشگیری از معلولیت های ژنتیکی انجام شد که برای این منظور خانوارهای 2 معلول به بالا شناسایی شدند و هفت هزار و 447 نفر از مشاوره های ژنتیک و آزمایش ها بهره مند شدند که از این میان یک هزار و 948 نفر بعد از تشخیص مورد درمان قرار گرفتند که به 280 نفر اجازه سقط درمان و جلوگیری از تولد نوزاد معلول شدند.

هوشیار با تاکید بر اینکه 212 مرکز مشاوره تحت نظر بهزیستی هستند که در سال گذشته 453 هزار و 421 جلسه روانشناسی شکل گرفت، افزود: سامانه «1480» در سال 98 تعداد 113 هزار و 786 تماس داشت و در سه ماهه اول سال جاری هم 45 هزار و 657 تماس به این سامانه گرفته شد.

کد خبر 948129

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha