نقش مهم نماز جمعه برای هدایت گری و بصیرت افزایی در جامعه، معرفی شود

حجت الاسلام ملک مکان با تاکید بر اینکه نماز جمعه برای هدایت گری و بصیرت افزایی، یک نهاد مهم در جامعه محسوب می شود، گفت: معرفی کارکردهای نماز جمعه در عصر غیبت از دیگر اهداف برگزاری این هفته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، حجت الاسلام «حسین ملک مکان»، امروز (یکشنبه 22 تیر) در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان فارس که در نهاد نمایندگی ولی فقیه در فارس برگزار شد، گفت: هفته بزرگداشت نماز جمعه به خاطر برگزاری اولین نماز جمعه بعد از انقلاب در کشور، مشخص شده است.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه فارس با اشاره به اینکه 900 پایگاه نماز جمعه در کشور است، افزود: 76 پایگاه نماز جمعه تشیع در استان فارس وجود دارد که از این لحاظ دومین استان برگزار کننده نماز جمعه هستیم اما اگر آمار نماز جمعه اهل سنت را اضافه کنیم، رتبه اول کشور را داریم.

وی با اشاره به اینکه جریان سازی پیرامون بازآفرینی هویت نماز جمعه است و به دنبال جریان سازی برای این موضوع هستیم، افزود: ارتقای ظرفیت هدایتگری نهاد نماز جمعه در جامعه از دیگر اهداف برگزاری این هفته است.

حجت الاسلام ملک مکان با تاکید بر اینکه نماز جمعه برای هدایت گری و بصیرت افزایی در جامعه، یک نهاد مهم محسوب می شود، گفت: معرفی کارکردهای نماز جمعه در عصر غیبت از دیگر اهداف برگزاری این هفته است.

وی با اشاره به اینکه تشریح خدمات و دستاوردهای نهاد نمازجمعه در سطوح ملی و منطقه ای، تاکید کرد: معرفی دستاوردهای نماز جمعه در این 41 سال، باید تبیین شود.

این مقام مسئول با یادآوری این مطلب که نقش نهاد نماز جمعه و ائمه جمعه در رزمایش مواسات، کمک های معیشتی و بهداشتی نقش ارزنده ای بوده است، افزود: نگرش مردم نسبت به مطالباتی که از نماز و امام جمعه دارند باید تغییر کند چرا که بسیاری از مسائلی که از سوی مردم گفته می شود به امام جمعه ارتباطی ندارد و به مسئولین مرتبط است.

وی با اشاره به اینکه امیداست در این هفته از چهره های ماندگار و مفاخر نماز جمعه فارس و ائمه جمعه فقید، تجلیل شود، افزود: ستاد خبری ویژه هفته نماز جمعه شکل می گیرد و امیدوارم بتوان از ظرفیت رسانه برای این هفته به خوبی استفاده کرد.

کد خبر 948426

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha