نقش ائمه جمعه در نظام باید تبیین و نهادینه شود

آیت الله دژکام گفت: در نظام جمهوری اسلامی سئوالی وجود دارد که ائمه جمعه چه نقشی در نظام وجود دارد، نقش ائمه جمعه در نظام باید تبیین و نهادینه شود، متاسفانه تبیین دقیقی از وظایف برای ائمه جمعه شکل نگرفته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، آیت الله «لطف الله دژکام»، امروز (یکشنبه 22 تیر) در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان فارس که در نهاد نمایندگی ولی فقیه در فارس برگزار شد، گفت: پیرامون برش سند فرهنگی استان، به تک تک فرهیختگان استان نامه خواهم داد چرا که این رویه به ما کمک می کند.

نماینده ولی فقیه در فارس اظهار کرد: بحث حجاب و عفاف یک مسئله مهم است که باید مد نظر باشد، شورای فرهنگ عمومی وظیفه خود را در رابطه با این موضوع انجام داده است و به اندازه قابل توجهی انباشتگی این مصوبات در این رابطه داریم.

تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی (ع) اضافه کرد: برنامه های عملیاتی و اجرایی یک موضوع مهم است، مسئله عملیاتی صرفا تبلیغ نیست ما باید برنامه داشته باشیم ضمن اینکه تبلیغ نیاز است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی فارس تاکید کرد: راهبردها مشخص است و مسئولین اجرایی کارهای خود را انجام داده اند اما موضوع عفاف و حجاب در طول سال باید منوط به یک هفته نشود و در طول سال اجرا شود.

امام جمعه شیراز افزود: در نظام جمهوری اسلامی سئوالی وجود دارد که ائمه جمعه چه نقشی در نظام وجود دارد، نقش ائمه جمعه در نظام باید تبیین و نهادینه شود، متاسفانه تبیین دقیقی از وظایف برای ائمه جمعه شکل نگرفته است.

کد خبر 948451

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha