نقش ائمه جمعه یک نقش آگاهی بخشی و ترویج مبانی دینی و فرهنگی است

استاندار فارس گفت: نقش ائمه جمعه یک نقش بصیرت، مشارکت افزایی، آگاهی بخشی، ترویج مبانی دینی و فرهنگی و همچنین ترویج نظارت دارند که هیچ گاه از این نقش ها نباید مسئولین دلخور باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «عنایت الله رحیمی»، امروز (یکشنبه 22 تیر) در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان فارس که در نهاد نمایندگی ولی فقیه در فارس برگزار شد، گفت: حدود 105 نماز جمعه شیعه و سنی در فارس برگزار می شود.

استاندار فارس با اشاره به اینکه جلسه ای به شکل ویدئوکنفرانس با ائمه جمعه برگزار می شود، افزود: شاخص های ماندگاری ائمه حمعه چه بوده است، اما افرادی که آزادی خواهی، استبداد ستیزی، مردم دوستی، تواضع و ارتباط اجتماعی را در دستور کار قرار دادند در ذهن مردم ماندگارتر شدند که قریب به اتفاق ائمه جمعه از این صفات پسندیده برخوردار هستند.

وی با تاکید کرد: نقش ائمه جمعه یک نقش بصیرت، مشارکت افزایی، آگاهی بخشی، ترویج مبانی دینی و فرهنگی و همچنین ترویج نظارت دارند که هیچ گاه از این نقش ها نباید مسئولین دلخور باشند.

این مقام مسئول با یادآوری این مطلب که گلایه از بیان انتقادات و مشکلات نیست، گلایه از اینست که ندیدن نیمه پر لیوان است و کمبود اطلاع از دستاوردهای نظام و دولت است، اظهار کرد: شان خود و همکاران در دولت را شان خدمت و نوکری برای مردم می دانیم.

رحیمی گفت: از ائمه جمعه تشکر می کنم چه تمجید و چه انتقاد کرده باشند و این شبکه وسیع را مغتنم می شماریم و در حد اختیارات خود از این عزیزان تجلیل خواهیم کرد.

کد خبر 948460

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha