لزوم چاره اندیشی برای طبقات اجتماعی پایین شهر شیراز در محدودیت های کرونایی

موسوی گفت: برای مقابله با کرونا در شیراز باید محدودیت ها را ایجاد و اعمال کنیم اما همزمان باید برای طبقات اجتماعی که نان شب خود را به صورت روزانه در می آورند نیز چاره اندیشی داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «سید عبدالرزاق موسوی»، امروز (یکشنبه 22 تیر) در مراسم آغاز پویش «من هم ماسک می زنم» در سطح شهر شیراز گفت: تمامی ما در مواقع خطرآمیز از جان خود محافظت می کینم و حتی برای یک سرما خوردگی ساده برای دوا و درمان اقدام می کینم.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز افزود: در شرایط کنونی که شیوع کرونا، سلامت فردی و اجتماعی مردم جهان را به مخاطره انداخته است این محافظت باید به شکل گسترده تری به انجام برسد.

وی اضافه کرد: امروز تمامی مجموعه پزشکی دنیا و کشور، استفاده از ماسک را در حفظ سلامت جامعه موثر می دانند و اگر همگی ما نسبت به خود و دیگران تعهد داشته باشیم، شاهد استفاده همگانی از ماسک و اثربخشی در مقابله با کرونا خواهیم بود.

موسوی با اشاره به سخنان خود در پنج شنبه هفته گذشته در شورای عالی استان ها بیان کرد: در این جلسه نیز شخصا بر عدم پیش بینی مالی کافی در سطح ملی برای بحران کرونا تاکید کردم که می تواند منجر به تهدیدات جدی در حوزه های امنیت ملی شود.

وی ادامه داد: ما باید محدودیت ها را ایجاد و اعمال کنیم اما همزمان باید برای طبقات اجتماعی که نان شب خود را به صورت روزانه در می آورند نیز چاره اندیشی داشته باشیم.

رئیس شورای شهر شیراز تاکید کرد: استاندار فارس و مدیریت کلان شهر شیراز باید راهی برای کاهش فشار به طبقات اجتماعی پایین جامعه پیدا کند تا مشکل آنها برطرف شود و شورای شهر شیراز نیز برای همکاری با دستگاه ها در این زمینه آمادگی دارد.

موسوی تصریح کرد: در کشور هنوز به این جایگاه نرسیده ایم که برای حفظ جامعه، مردم و کشور باید همگی دیگران را نیز ببینند و باید به جایی برسیم که مهم نباشد یک اقدام خوب را چه شخص یا سازمانی انجام داده است بلکه نتیجه حاصل برایمان مهم باشد.

وی اعلام کرد: در شهر شیراز، ظرفیت هایی برای کاهش فشار به طبقات اجتماعی پایین جامعه داریم که باید مورد استفاده قرار بگیرد و برای تامین خسارات رانندگان اتوبوس، مترو و تاکسی نیز از استاندار فارس تقاضای مساعدت و چاره اندیشی داریم.

کد خبر 948530

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha