منابع خورشیدی و گاز فارس و بوشهر برای تامین برق بخش عمده کشور کافی است

نصیری گفت: استفاده از منابع خورشیدی و گاز در استان های فارس و بوشهر برای تامین برق مورد نیاز جنوب کشور و بخش عمده ای از برق در سایر نقاط کشور کفایت می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «غلامرضا نصیری»، امروز (یکشنبه 22 تیر) در دیدار با «فریدون عباسی»، نماینده مردم کازرون و کوهچنار و رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: ظرفیت های مطلوبی برای تامین و تولید برق در فارس و بوشهر وجود دارد.

مدیر عامل شرکت برق منطقه ای فارس و بوشهر افزود: وجود نیروهای متخصص، تنوع منابع تولید، منابع گاز و انرژی، آفتاب تابان و ... در جنوب کشور ظرفیت های مطلوبی در تولید برق ایجاد کرده است.

وی اضافه کرد: استفاده از منابع خورشیدی و گاز در استان های فارس و بوشهر برای تامین برق مورد نیاز جنوب کشور و بخش عمده ای از برق در سایر نقاط کشور کفایت می کند.

نصیری با تاکید بر وجود مراکز علمی و دانشگاهی مرتبط با حوزه برق و انرژی در فارس و بوشهر بیان کرد: با استفاده از این ظرفیت ها می توانیم گام مهمی در جهش تولید برق برداریم.

وی ادامه داد: فارس و بوشهر در کمیسیون انرژی حضور موثری دارد و می تواند در در کشور در بخش تولید انرژی پیشتاز باشد و تصویب قوانین حمایتی در مجلس در این حوزه به پیشبرد این موفقیت ها کمک می کند.

نصیری تصریح کرد: کمیسیون انرژی مجلس نیز می تواند با دیدگاه‌های موثر، اقتصاد صنعت برق را به سامان مناسب برساند و مشکلاتی مانند ناهماهنگی میان درآمدها و هزینه های تولید انرژی را برطرف سازد تا انگیزه برای حضور بخش خصوصی بیشتر شود.

مدیر عامل شرکت برق منطقه ای استان فارس و بوشهر با توصیه به مردم برای صرفه جویی در مصرف برق عنوان کرد: مصرف بهینه در ساعات اوج مصرف و مدیریت زمان مصرف از اهمیت ویژه برخوردار است و یک مسئولیت اجتماعی است.

«فریدون عباسی»، نیز در این دیدار گفت: مجلس برای رفع کمبودهای موجود در حوزه تولید و تامین برق آمادگی حمایت همه جانبه دارد تا خلاهای قانونی رفع شوند.

نماینده مردم کازرون و کوهچنار و رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: تحریم های کنونی بر حوزه انرژی و نفت و گاز تاثیر گذاشته است اما موجب تقویت توانمندی های عدیده ای نیز در تولید انرژی در کشور شده و فارس و بوشهر نیز دارای توانمندی های مطلوبی در این حوزه است.

کد خبر 948565

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha