مردم نهاد کردن اقتصاد کشور از جمله اولویت های در دستور کار مجلس است

قاضی زاده هاشمی با اشاره به اینکه موضوع اصلی ایزوله های مجلس روان سازی چرخ اقتصاد کشور است، گفت: رسیدگی و حل و فصل مشکلات اقتصاد مردم گرا در جامعه و مردم نهاد کردن اقتصاد کشور از جمله اولویت های در دستور کار مجلس است.

به گزارش خبرگزاری شبستان، «امیرحسین قاضی زاده هاشمی» شب گذشته (یکشنبه 22 تیر) در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما گفت: موضوع اصلی ایزوله های مجلس روان سازی چرخ اقتصاد کشور است. رسیدگی و حل و فصل مشکلات اقتصاد مردم گرا در جامعه و مردم نهاد کردن اقتصاد کشور از جمله اولویت های در دستور کار مجلس است.

 

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در شرایط فعلی، با توجه به ایجاد هجمه های رسانه ای مخالف با مجلس که به انواع گوناگون سعی به تخریب و بزرگنمایی برخی غیر واقعیات می باشد گویی عده ای در تلاشند تا مجلس را از مسیر درست خارج کرده و این گونه بنمایند که مجلس تکیه گاه محکمی برای مردم نیست اما حقیقت چیزی جز این است و سعی و اهتمام مجلس و نمایندگان بر این بوده و هست تا همواره مشکلات و معضلات مردم و اقتصاد مردمی را مرتفع کند و برای جامعه تکیه گاهی مطمئن باشد.

 

قاضی زاده هاشمی در سوی دیگر استودیو در خصوص اثر بخش بودن استیضاح وزرا با پرسش و پاسخ از رئیس جمهور در مدت زمان یکسال باقیمانده دولت گفت: نمایندگان مجلس در مقابل با مجریان قانون باید با نیم نگاهی به توانایی های مجری قوانین به گونه ای مصوبه بگذارند که پیامدهای اجرایی آن پیش بینی شده باشد زیرا برخی از عدم اجراها در سرنوشت مصوبات به این بر می گردد که برخی نمایندگان به عواقب اجرایی مصوبه نیاندیشیده اند.

 

او با بیان اینکه معمولا دولتها در پایان سال چهارم و یا هشتم خود، دچار فرسودگی، اشتباه و خستگی می شوند در این لحظه مجلس باید اوضاع را درک کند و بر اساس مصلحت عمل کند.

 

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی هم گفت:​ فضای مجازی یک رسانه مهم است و باید زیر ساخت های کشور را توسعه دهیم و تولید کننده پیام رسان باشیم. در حال حاضر شورایعالی فضای مجازی را داریم که یک شورای فرا قوه ای است اما مسئله ما در فضای مجازی، مسئله رویکردی است.

 

وی افزود: نگاه ما به طور عمومی در نظام برنامه ریزی کشور، گذشته نگر است در حالی که باید آینده نگر باشد و باید پیامدها و پدیده های در حال شکل گیری را رصد کنیم و فضای مجازی هم از جنس آینده است.

 

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: در فضای مجازی باید کاری با هویت ایرانی، اسلامی انجام شود و بستری برای تغییر هویت اجتماعی، سیاسی، فکر و فرهنگی ها نباشد.

 

قاضی زاده هاشمی افزود: تا زمانی که رویکرد اصلاح نشود ابعاد و شکل و افرادی که در داخل آن ساختار قرار دارند اثر مهمی ایجاد نمی کنند و نوع حرکت مجلس باید مطالبه گری برای اصلاح باشد چون مهم تر از مقررات، عمل به آن نگاه است.

 

وی گفت: فضای مجازی یک رسانه مهم است که جزو واقعیت های امروز جامعه محسوب می شود و باید زیرساخت های کشور را توسعه دهیم و تولید کننده پیام رسان باشیم.

 

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: کرونا موجب تشکیل دنیای بدون ارتباط یا ارتباط مجازی در عرصه های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی شده است.

 

قاضی زاده هاشمی افزود: از پایان سال 96 که التهابات ارزی در کشور اتفاق افتاد و در سال 97 که تصمیم های غیر کارشناسی دولت در تخصیص ارز با نرخ چهار هزار و 200 تومانی تعریف شد و بعد از پنج ماه دولت هزینه سنگینی را به نظام اقتصادی کشور تحمیل کرد موضوع تعیین تکلیف وضع اقدام کالاهای اساسی در کشور در دستور کار قرار گرفت.

 

وی گفت: بر این اساس سالانه حدود 100 هزار میلیارد تومان مابه التفاوت نرخ ارز ترجیحی با بازار آزاد و نرخ همان روز انجام می شد که این توزیع رانت در اقتصاد کشور می باشد.

 

قاضی زاده هاشمی گفت: مجلس یازدهم تلاش خواهد کرد تا کشور را به ریل خدمت و توجه به مردم برگرداند و امیدواریم مقدمه اصلاح امور را با کارهای بنیادی و اساسی فراهم کنیم و در حوزه نظارت بر نمایندگان هم کار جدی انجام خواهد شد./

کد خبر 948614

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha