انعقاد تفاهمنامه آموزشی بین اداره کل آموزش فنی و حرفه ای فارس با منطقه ویژه اقتصادی شیراز

کوشکی گفت: با هدف افزایش توانمندی و ارتقای مهارت شاغلین در صنایع و کارخانجات منطقه ویژه اقتصادی شیراز، تفاهمنامه ای آموزشی میان مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای فارس و مدیر عامل و عضو هیئت مدیره منطقه ویژه اقتصادی شیراز منعقد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «حشمت کوشکی»، امروز (دوشنبه 23 تیر) از انعقاد تفاهمنامه آموزشی بین اداره کل آموزش فنی و حرفه ای فارس با منطقه ویژه اقتصادی شیراز خبر داد و به خبرنگاران گفت: با هدف افزایش توانمندی و ارتقای مهارت شاغلین در صنایع و کارخانجات منطقه ویژه اقتصادی شیراز، تفاهمنامه ای آموزشی میان مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای فارس و مدیر عامل و عضو هیئت مدیره منطقه ویژه اقتصادی شیراز منعقد شد.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای فارس ادامه داد: انعقاد این تفاهمنامه در تقویت و توسعه مهارت آموزی در بین صنعتگران و شاغلین منطقه ویژه اقتصادی، بستر سازی لازم  برای رشد اقتصادی مداوم و فراگیر، تقویت اشتغال پایدار و مولد، ارتقای توان تولید و صادرات محصولات در مناطق ویژه اقتصادی به واسطه ارتقای کیفیت و بازدهی از طریق آموزش مهارت به نیروی انسانی و استفاده متقابل طرفین از توانمندی های آموزشی و مهارتی و امکانات و تجهیزات در جهت رشد و ارتقای نیروی انسانی نقش موثری خواهد داشت.

وی اضافه کرد: بخشی از تعهدات اداره کل آموزش فنی و حرفه ای فارس در این تفاهمنامه، شامل برنامه ریزی برای اجرای دوره های آموزشی در راستای نیاز سنجی و با توجه به فرصت های شغلی و مهارتی معرفی شده توسط منطقه ویژه، تهیه و تدوین و اصلاح استانداردهای آموزشی و شایستگی شغلی مورد نیاز، نظارت بر اجرای دوره های آموزشی، تامین مربی و برگزاری دوره های آموزشی عرضه محور و سفارش محور و ... است.

کوشکی تاکید کرد: همکاری در خصوص صدور مجوز طرح مهارت آموزی در محیط واقعی کار برای صنعتگران متقاضی و برگزاری ارزشیابی و سنجش مهارت متقاضیان دوره های مورد توافق در کمیته اجرایی تفاهم نامه براساس تقویم و برنامه زمان بندی آزمون ها و صدور گواهینامه مهارت با رعایت ضوابط و مقررات سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور از دیگر تعهدات و برنامه های این تفاهم نامه است.

وی با اشاره به بخشی از تعهدات منطقه ویژه اقتصادی شیراز در این تفاهم نامه بیان کرد: الزام و تشویق در فراگیری آموزش های مهارتی برای عموم شاغلین و اولویت در به کار گیری و جذب دارندگان گواهینامه مهارت فنی و حرفه ای در مناطق ویژه، فراخوان شناسایی، سازماندهی و معرفی جامعه هدف به آموزش فنی و حرفه ای، آینده پژوهی و اعلام نیازهای آموزشی مهارتی شاغلین و اولویت بندی آن و ... از جمله این موارد است.

 مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای فارس ادامه داد: همکاری در تامین  بخشی از تجهیزات کارگاه های آموزشی مشترک و مواد مصرفی مورد نیاز، همکاری در تامین مربی در صورت نیاز برای برگزاری دوره های آموزشی مورد نیاز منطقه ویژه، معرفی افراد متخصص برای تدوین استانداردهای آموزشی مورد نیاز، همکاری در راه اندازی و استقرار مرکز جوار کارگاهی در منطقه ویژه اقتصادی شیراز و حمایت از تجاری سازی فناوری به ویژه طرح های مربیان و کاراموزان برتر مهارتی برای تولید نمونه اولیه در قالب اهداف مراکز ارتقا و انتقال فناوری پیشرفته نیز از جمله تعهدات منطقه ویژه اقتصادی شیراز است.

وی اعلام کرد: تعهدات مشترک نیز در این تفاهمنامه شامل همکاری در ایجاد فضای مناسب تبلیغاتی برای توسعه و تقویت فرهنگ مهارت و کارآفرینی، اجری طرح های مطالعاتی درارتباط با نوآوری و کارآفرینی و همکاری در برگزاری همایش، کنفرانس و سمینارهای تخصصی، برگزاری نمایشگاه های مشترک برای ارائه دستاوردهای طرفین، همکاری در برگزاری مسابقات آزاد مهارتی در بین شاغلین مناطق ویژه اقتصادی و مشارکت موثر در اشتغال مهارت آموختگان در بازارهای ملی و بین المللی است.

گفتنی است، مدت اجرای این تفاهمنامه همکاری 2 سال بوده که در صورت رضایت طرفین قابل تمدید است.

کد خبر 948753

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha