رشد ۱۱۲ درصدی صادرات حوزه ریلی راه آهن شمال شرق ۲

عبدالکریم زاده از رشد ۱۱۲ درصدی صادرات حوزه ریلی راه آهن شمال شرق ۲ خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «مهدی عبدالکریم زاده» امروز (دوشنبه 23 تیر) در جمع خبرنگاران گفت: از سوم تیرماه امسال تاکنون مجموع بار حمل و نقل بین المللی 13 هزار و 436 تن بوده که شامل 13 هزار و 273 تن محموله های صادراتی و 163 تن محموله وارداتی است که 69 درصد نسبت به مدت مشابه سال پیش در چنین روزی رشد داشته است.

 

مدیرکل راه آهن شمال شرق 2 افزود: این مراودات از طریق حوزه ریلی اداره کل راه آهن شمال شرق 2 و از طریق مرز ریلی اینچه برون انجام شده است.

 

وی خاطرنشان کرد: از ابتدای تیرماه امسال اولین محموله پس از توافقات انجام شده ریلی بین ایران و ترکمنستان و رعایت پروتکل های بهداشتی و انجام امور مربوط به ضد عفونی محموله ها توسط داکت ضد عفونی و بازگشایی مرز ریلی اینچه برون به تعداد 131 واگن که متوقف در اینچه برون بود در چهار مرحله پیاپی اعزام شد.

 

عبدالکریم زاده اظهارداشت: در این مراودات ریلی محموله های صادراتی شامل سیمان، آهن آلات، پروفیل و میله گرد، سنگ آهن، مواد شیمیایی و پلاستیکی و انواع سنگ های تزئینی و ساختمانی و غیره به مقصد کشور قزاقستان و ترکمنستان و ازبکستان از ایستگاه و پایانه ریلی اینچه برون و گرگان بارگیری و محموله هایی همچون جو و پارچه نیز وارد و در این ناحیه تخلیه شد.

 

 

 

کد خبر 948830

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha