جلوگیری از فرار مالیاتی، اولویت مشترک نیروی انتظامی و امور مالیاتی هرمزگان

سردار جعفری گفت: جلوگیری از فرار مالیاتی هدف مشترک نیروی انتظامی و اداره کل امور مالیاتی هرمزگان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندرعباس، سردار « غلامرضا جعفری » در دیدار با مدیرکل و معاونین اداره کل امور مالیاتی هرمزگان ضمن تبریک هفته مالیاتی و فرهنگ سازی مالیاتی، اظهار کرد: مبارزه با مفاسد اقتصادی از جمله تاکیدات صریح مقام معظم رهبری است و نیروی انتظامی دوشادوش با نظام مالیاتی در این راستا، مبارزه جدی با فرار مالیاتی را جزو برنامه های اولویت دار خود با اداره کل امور مالیاتی هرمزگان قرار داده است.


وی افزود: امور مالیاتی و نیروی انتظامی باید با استفاده از پایگاه‌های اطلاعاتی طرفین به تبادل اطلاعات و تجربیات بپردازند تا ضمن مبارزه با تخلفات و جلوگیری از فرارمالیاتی شاهد افزایش عدالت مالیاتی باشیم.


فرمانده انتظامی هرمزگان با بیان اینکه درآمدهای مالیاتی پتانسیل پایداری برای اقتصاد ملی است، عنوان کرد: باید از ظرفیت های مالیاتی کشور در جهت توسعه زیرساخت های امنیتی استفاده شود تا امنیت پایدار محقق شود.


وی با اشاره به اهمیت نقش مالیات در اقتصاد به ویژه در شرایط کنونی، تصریح کرد: در این شرایط فشار زیادی متوجه اصناف و مردم است و باید این مقوله بنحو مطلوب مدیریت شود و در این میان امور مالیاتی نقش مهم و ماموریت حساسی دارد.


سردار جعفری از تلاش‌های مدیرکل و مجموعه امور مالیاتی هرمزگان و اقدامات به عمل آمده در زمینه تحقق درآمدهای مالیاتی و فرار مالیاتی تقدیر کرد و افزود: مدیریت صحیح در استفاده از ظرفیت های مالیاتی استان و استفاده حداکثری از توان مدیریتی کارکنان ، دستیابی به اهداف نظام مالیاتی در استان را فراهم ساخته است.


« شاکر رضا مریدی »، مدیرکل امور مالیاتی استان هرمزگان نیز، ضمن تقدیر از عملکرد فرمانده انتظامی استان، گفت: استان هرمزگان از استان های امن کشور است که این فضا مرهون تلاش های همکاران نیروی انتظامی است که حافظان امنیت هستند.


مریدی افزود: هرچه امنیت بیشتری در استان حاکم باشد، خدمات رسانی بیشتر ،تحرک چرخه اقتصادی و درآمدهای مالیاتی بالاتر در استان ایجاد می‌شود.


وی در ادامه ضمن ارائه گزارش عملکرد این اداره کل در خصوص اقدامات پیشگیرانه جهت جلوگیری از فرار مالیاتی از همراهی و اقدامات ارزنده فرماندهی و کارکنان نیروی انتظامی استان در پیشبرد امر وصول مالیات  و جلوگیری از فرار مالیاتی ،تشکر و قدردانی کرد.

 

 

 

 

کد خبر 948993

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha