۵۰ درصد اعتبارات محرومیت زدایی به حوزه آب اختصاص دارد

رییس سازمان بسیج سازندگی کشور، ۵۰ درصد اعتبارات محرومیت زدایی را مختص به حوزه آب اعلام کرد و گفت: مابقی اعتبارات را برای ایجاد زیرساخت های مسکن و اشتغال در دو بستر روستاها و محلات حاشیه شهر اختصاص داده ایم.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ «محمد زهرایی» امروز سه شنبه (24 تیرماه) در سومین نشست شورای برنامه ریزی و توسعه خراسان شمالی گفت: ایران اسلامی که طی ۴۰ سال گذشته مدام تحت تحریم های مختلف ظالمانه ای قرار داشته، اما در مدیریت بیماری کرونا مردم رفتاری بسیار با فرهنگ داشتند که ریشه در باورهای دینی و نوع دوستی داشت.

 

رییس سازمان بسیج سازندگی کشور با بیان اینکه با دستور مقام معظم رهبری شب نیمه شعبان با اجرای نهضت کمک مومنانه برای کمک رسانی به آسیب دیدگان ناشی از شیوع بیماری کرونا ۷ میلیون و ۱۵۰ هزار بسته معیشتی تهیه شد، ادامه داد: ۳۰ درصد آن به کمک نهادهای حکومتی و حمایتی مانند بسیج، سپاه و آستان قدس رضوی بود و ۷۰ درصد آن کمک های نقدی و غیرنقدی مردم بود. 

 

وی اظهارکرد:  با دستور مقام معظم رهبری نهضت کمک مومنانه ادامه دارد و در سه بازه زمانی قربان تا غدیر، دهه اول محرم و دهه آخر ماه صفر اجرا می شود.

 

زهرایی بیان کرد: در این مرحله از نهضت کمک مؤمنانه تنوع اقلام از بسته‌های معیشتی به کالاهایی همچون لوازم‌التحریر، کیف، کفش، جهیزیه، کارت هدیه و همچون تسهیلات اشتغال‌زایی به مشاغل آسیب‌دیده از کرونا شامل می‌شود.

 

وی گفت: از سوی سازمان بسیج سازندگی کشور نهضت جهش تولید با هدف محرومیت زدایی تدوین شده که دارای دو بعد اجتماعی و مردمی برای همراهی مردم در اجرای برنامه ها و طرح های بسیج است.

 

رییس سازمان بسیج سازندگی کشور با اشاره به اینکه برای محرومیت زدایی ظرفیت های مختلف باید کنار هم قرار بگیرند، افزود: برای ایجا انسجام بیشتر باید تعریف واحدی از محرومیت داشته باشیم.

 

وی ۵۰ درصد اعتبارات محرومیت زدایی را مختص به حوزه آب اعلام کرد و گفت: مابقی را برای ایجاد زیرساخت های مسکن و اشتغال در دو بستر روستاها و محلات حاشیه شهر اختصاص داده ایم.

 

زهرایی تصریح کرد: برای افزایش حجم پروژه ها با هدف کمک به حل مشکلات مردم حمایت خواهیم کرد چرا که با اجرای پروژه های کوچک می توانیم رضایت مردمی را کسب کنیم.

 

کد خبر 949170

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha