باید چرخه تولید معتاد متجاهر را قطع کنیم

حیدری گفت:ما باید چرخه تولید معتاد متجاهر را در جایی قطع کنیم و در حوزه کاهش نابرابری های اجتماعی، توانمندسازی، کاهش فقر، آموزش های مهارتی و اشتغال کارهای جدی صورت بگیرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «محمدرضا حیدری» امروز( ۲۴ تیر) در حاشیه مراسم آغاز عملیات احداث اردوگاه نگه داری و درمان معتادین متجاهر در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: موضوع آسیب های اجتماعی در شهر مشهد یکی از دغدغه های بزرگان نظام و کشور است و زیبنده شهر امام رضا(ع) نیست که از برخی آسیب ها برخوردار باشد.

 

رئیس شورای شهر مشهد افزود: یکی از این آسیب ها، موضوع اعتیاد به ویژه معتادان متجاهر پراکنده در سطح شهر پراکنده است زیرا سبب ایجاد نازیبایی در شهر می شوند و خارج از آثار منفی اجتماعی، آمار جرایم را نیز افزایش می دهد.

 

وی بیان کرد: شهرداری مشهد در راستای مقابله با آسیب های اجتماعی مشارکت کرده است زیرا همانگونه که در بحث زیباسازی شهر و فضای سبز هزینه می شود، باید به بحث معتادان متجاهر نیز بپردازیم، زیرا که این امر خود یک امر نازیبا است.

 

حیدری خاطرنشان کرد: در سال های گذشته نیز در مصوبات خود به سازمان بهزیستی برای درمان و نگه داری معتادان کمک کرده ایم. سالانه سه میلیارد تومان اعتبار برای این امر به سازمان بهزیستی اختصاص داده می شود.

 

رئیس شورای شهر مشهد افزود: ما باید این موضوع را به صورت اساسی و ریشه ای حل کنیم. باید این افراد در فضایی دور از جامعه نگه داری شوند همچنین در این مراکز باید اقدامات برگشت ناپذیر صورت بگیرد یعنی اگر فرد پس از یک مدت حضور در این مراکز مجدد به اعتیاد بازدگردد، چرخه باطلی است.

 

وی تاکید کرد: ما باید چرخه تولید معتاد متجاهر را در جایی قطع کنیم و در حوزه کاهش نابرابری های اجتماعی، توانمندسازی، کاهش فقر، آموزش های مهارتی و اشتغال کارهای جدی صورت بگیرد.

 

 

کد خبر 949231

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha