بیرجند در وضعیت قرمز/ آی سی یو شماره ۳ کرونا راه اندازی می شود

محمودی‌راد با بیان اینکه با افزایش آمار مبتلایان وضعیت بیرجند به لحاظ شیوع کرونا قرمز است، گفت: بخش جدید مراقبت‌های ویژه (ICU) با ۱۲ تخت در بیمارستان ولیعصر(عج) بیرجند راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «علیرضا محمودی راد» ظهر امروز (۲۴ تیر) در گفتگو با رسانه های گروهی از راه‌اندازی بخش آی. سی. یو جدید ویژه بیماران کرونایی در استان خبر داد و گفت:  ۱۲ تخت برای راه اندازی بخش جدید (ICU) در بیمارستان ولی عصر(عج) تأمین شده است.

 

رئیس بیمارستان ولیعصر(عج) بیرجند با بیان اینکه در حال حاضر ۸۰ درصد تجهیزات این بخش آماده است و تا اوایل هفته آینده برای پذیرش بیماران آغاز به کار می‌کند، افزود: تاکنون ۲ بخش مراقبت‌های ویژه (ICU) بیماران مبتلا به ویروس کرونا در بیرجند پر شده است.

 

محمودی راد با اشاره به اینکه با افزایش آمار مبتلایان وضعیت بیرجند به لحاظ شیوع کرونا قرمز است و هم اکنون آمار بستری‌ها به نسبت فروردین ماه ۲ برابر و آمار بستری‌های بخش ویژه چهار برابر شده است، ادامه داد: موارد مثبت ابتلا به ویروس کرونا از نیمه خردادماه صعودی گزارش شده است.

 

وی با بیان اینکه همه روزه تعداد زیادی از بیماران نیازمند بستری وارد بیمارستان می‌شوند گفت: به دلیل افزایش تعداد بیماران نیازمند مراقبتهای ویژه، سومین بخش آی سی یو در این بیمارستان راه اندازی می شود.

 


رئیس بیمارستان ولیعصر(عج) بیرجند یادآور شد: این بیمارستان مرکز اصلی پذیرش و بستری بیماران کرونایی در مرکز استان است.

 

براساس آخرین اعلام ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا هیچ کدام از ۱۱ شهرستان خراسان جنوبی در وضعیت سفید (کم‌خطر) نیست و ۲ شهرستان استان در وضعیت زرد (خطر متوسط)، ۲ شهرستان وضعیت نارنجی (پرخطر) و هفت شهرستان در وضعیت قرمز (خیلی پرخطر) هستند.

 

حضور در تجمعات خانوادگی، دورهمی‌ها و برگزاری مراسم ختم و عروسی بیشترین سهم را در افزایش موارد مثبت کرونا طی یک ماه اخیر داشته است.

 

 

کد خبر 949236

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha