اقامه نماز جمعه ریشه های اسلام و انقلاب در تاریخ کشور ایران را مستحکم  ساخت

پیرچه گفت:اقامه نماز جمعه ریشه های اسلام و انقلاب را بیش از پیش در تاریخ کشور ایران مستحکم سا خت.

«محمدحسن پیرچه» در حاشیه نشست هماهنگی تشکیل ستاد خبری ویژه پنجم مردادماه درگفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان با بیان اینکه نماز جمعه برکت تربیتی و اجتماعی قابل توجهی در کشور دارد و به رشد فکری مردم در بخش های مختلف کمک کرده است گفت: ستاد خبری ویژه پنجم مردادماه(سالروز اقامه اولين نماز جمعه در تهران بعد از پيروزي انقلاب اسلامي به امامت مرحوم آيت‌الله سيدمحمود طالقاني در دانشگاه تهران) تشکیل می شود.

 

مسئول دفتر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه‌ جمعه استان سمنان انعکاس اقدامات،فعالیت ها،خدمات،خاطرات وجذابیت های ویژه نماز جمعه را هدف اصلی ستاد خبری ویژه پنجم مرداد دراستان سمنان اعلام کردوافزود:  اهمیت وجایگاه نمازجمعه، اقدامات ابتکاری انجام شده،ویژگی های امام جمعه موفق، روش های جذب جوان به نمازجمعه وفعالیت های اجتماعی نماز جمعه اهم موضوعات قابل پیگیری در این ستاد خبری است.

 

وی با اشاره به اینکه نماز جمعه موجب ارتقای بصیرت دینی و اعتقادی مردم می شود اظهارداشت: این نماز عبادی سیاسی نقش مهمی نیز در ایجاد مشارکت های اجتماعی دارد.

 

پیرچه با تأکید براینکه نماز جمعه نقش کلیدی برای مقابله با هجمه های دشمنان دارد ادامه داد: نماز جمعه دژ محکمی برای حراست از دستاوردهای نظام است.

 

مسئول دفتر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه‌ جمعه استان سمنان با بیان اینکه نماز جمعه موهبتی است که امام خمینی (ره) آن را احیا کرد، ابراز داشت: امروز این موهبت مراحل تکاملی خویش را پیش می‌برد و خادمان نماز جمعه در این سنگر باید تلاش کنند تا برکات این فریضه الهی و عبادی را برای نسل‌های آینده انقلاب اسلامی بیان کنند.

 

وی با اشاره به اینکه پنجم مرداد ماه سالروز نخستین نماز جمعه بعد از انقلاب اسلامی است اظهارداشت: باید از این فرصت استفاده کرده و جایگاهی که نماز جمعه در انقلاب اسلامی دارد را به نسل جوان جامعه بشناسانیم.

 

روز جمعه پنجم مرداد سال 1358 برابر با سوم ماه مبارک رمضان سال 1399 قمری، اولین نماز جمعه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی مرحوم آیت الله سید محمود طالقانی در دانشگاه تهران برگزار شد.

 

آيت‌الله طالقاني اين نماز جمعه را در بحبوحه درگيري‌هاي گروهكها به فرمان امام‌خميني (ره) براي ايجاد انسجام در بين مردم مسلمان ايران اقامه كرد.

 

نماز جمعه پس از پیروزی انقلاب همواره محلی برای هوشیاری و آگاهی بخشی به مردم و نیز مکانی برای تزکیه نفس و خشوع و خضوع در برابر ذات خداوندی بوده است.

 

اولین نشست هماهنگی جهت تشکیل ستاد خبری ویژه پنجم مردادماه دراستان سمنان با حضور برخی از نمایندگان خبرگزاری ها و مسئول دفتر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه‌ جمعه استان سمنان برگزار شد.

 

 

کد خبر 949271

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha