آغاز طرح ملی «سه‌شنبه‌های تکریم» در کانون‌های مساجد جنوب فارس

اخوت با اشاره به آغاز طرح ملی «سه‌شنبه‌های تکریم» در کانون‌های مساجد جنوب فارس، گفت: این طرح به‌منظور احیای کارکرد فرهنگی، اجتماعی مساجد در محلات و در راستای تکریم و توجه به فعالان حوزه فرهنگی، اجتماعی و دینی محلات برگزار می‌شود.

«محمدابراهیم اخوت» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در لارستان، گفت: به منظور احیای کارکرد فرهنگی، اجتماعی مساجد در محلات و تکریم و توجه به فعالان حوزه فرهنگی، اجتماعی و دینی محلات به ویژه خانواده معظم شهدا و ایثارگران، طرح ملی «سه‌شنبه‌های تکریم» در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد جنوب فارس آغاز شده است.

 

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد جنوب فارس افزود: این طرح یک رویداد محله‌محور و خانواده‌بنیان است که با استفاده از ظرفیت‌های خودجوش و ملاحظه اقتضائات محلی با محوریت مسجد و ذیل نظر امام جماعت مسجد اجرا می‌شود.

 

وی ادامه داد: شناسایی و تکریم خانواده معظم شهدا، ایثارگران، چهره‌های ماندگار، نخبگان و نوجوانان و جوانان ممتاز و غیره در عرصه‌های فرهنگی، هنری، اجتماعی، دینی و علمی محله از اهداف برگزاری طرح ملی «سه‌شنبه‌های تکریم» است.

 

اخوت اضافه کرد: این طرح در راستای تقویت سرمایه‌های اجتماعی، الگوسازی برای نمازگزاران و اهالی محله به‌ویژه نوجوانان و جوانان با رویکرد تربیتی و اصلاح سبک زندگی، شبکه‌سازی و جریان‌سازی در عرصه‌های فرهنگی و دینی و ارتقاء فرهنگ عمومی محله و رونق‌بخشی به نماز جماعت و جذب جوانان و نخبگان به مساجد انجام می‌شود.

 

مدیر ستاد کانون‌های مساجد جنوب فارس تصریح کرد: گروه هدف اجرای این طرح خانواده‌ معزز شهدا و ایثارگران، معلمان، نخبگان، کسبه محل، خیرین محل، مروجان ارزش‌ها و فضائل دینی، نوجوانان و جوانان ممتاز، کارآفرینان، هنرمندان، ورزشکاران، خانواده‌های موفق، مفاخر فرهنگی هنری، همسایگان و خادمین مسجد، مسئولین تأثیرگذار و مسجد محور و گروه‌های جهادی و محرومیت‌زدایی است.

کد خبر 949352

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha