۵۰۰ هکتار از اراضی خراسان جنوبی نهالکاری شد

اکبری گفت: اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان در حوزه گرد و غبار به خراسان جنوبی برای مراقبت، آبیاری و واکاوی کاشت نهال در حدود ۵۰۰ هکتار از اراضی مناطق تحت مدیریت استان اختصاص داده شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند،« محمد اکبری» صبح امروز (25 تیر) به رسانه های گروهی اعلام کرد: سال گذشته 40 میلیارد تومان اعتبار از محل صندوق توسعه ملی به استان خراسان جنوبی در راستای مقابله با پدیده گرد و غبار اختصاص یافت.

 

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی با بیان اینکه مبلغ اختصاصی از این اعتبار به اداره کل حفاظت محیط زیست استان بالغ بر هفت میلیارد تومان بوده است، گفت: بر اساس مبلغ اعتباری اختصاص داده شده به حفاظت محیط زیست استان، طرح ها و پروژهای متعددی در خصوص مقابله و همچنین کاهش پدیده گرد و غبار در استان خراسان جنوبی اجرا شد.

 

 اکبری تصریح کرد: خراسان جنوبی بیش از ۲ میلیون هکتار کانون فرسایش بادی دارد که 35 کانون آن کانون بحرانی گرد و غبار است، همچنین فعالیت‌های انسان‌ساز بر این موضوع تاثیر به سزایی گذاشته و در بخش‌هایی از استان چرای بی‌رویه دام باعث کاهش پوشش گیاهی شده است.

 

وی گفت: اعتباری بالغ بر یک میلیارد و 900 میلیون تومان از اعتبار اختصاصی در حوزه گرد و غبار به استان خراسان جنوبی به مراقبت، آبیاری و واکاوی کاشت نهال در حدود 500 هکتار از اراضی مناطق تحت مدیریت استان خراسان جنوبی اختصاص داده شد.

 

 اکبری تصریح کرد: این طرح در مناطقی از شهرستان های فردوس، نهبندان، قاین، درمیان و سربیشه در حال اجرا است که تا کنون 75 درصد از این اعتبار هزینه شده و مابقی در سال جاری با برنامه ریزی ها و انعقاد قراردادهای انجام شده اجرایی و عملیاتی خواهد شد.

 

 

کد خبر 949430

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha