لزوم تشکیل مجمع خیرین مدرسه‌ساز در صومعه‌سرا

سیدمحمدی بر لزوم تشکیل مجمع خیرین مدرسه‌ساز در صومعه‌سرا تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از صومعه‌سرا، «سیدجلال سیدمحمدی» صبح امروز(چهارشنبه، 25تیر) در جلسه شورای آموزش و پرورش که در محل فرمانداری برگزار شد اظهار کرد: فرهنگیان در روشن نگه داشتن چراغ آموزش، نقش معلمی خود را به خوبی ایفا کردند.

 

فرماندار صومعه‌سرا با بیان اینکه راه‌اندازی مجمع خیرین مدرسه‌ساز از محورهای مهم برنامه‌های آموزش و پرورش است افزود: شهرستان صومعه‌سرا دارای ظرفیت بالایی در ابعاد مختلف است.

 

وی وجود انسان‌های خیری که به اعتلای فرهنگ مردم جامعه می‌اندیشند را از ظرفیت‌های شهرستان عنوان کرد و گفت: باید از این فرصت مغتنم در راستای تحقق اهداف و برنامه‌های آموزش و پرورش و به ویژه ایجاد مکان‌های مناسب برای توسعه این نهاد در ابعاد مختلف استفاده شود.

 

سیدمحمدی تصریح کرد: با راه‌اندازی مجمع خیرین مدرسه‌ساز در شهرستان، انتظار می‌رود گام‌های خوبی در راستای کمک به مسئولان و متولیان مربوط به امور آموزش و پرورش شهرستان برداشته شود.

 

در ادامه «حسین بالو» با بیان اینکه یک مدرسه‌ای در روستای پشتمسار موجب سرقت سارقین قرار گرفت و منجر به تعطیلی مدرسه شد خاطرنشان کرد: یکی از دغدغه‌های مردم همان منطقه در خصوص بازگشایی مجدد آن مدرسه است.

 

مدیر آموزش و پرورش صومعه‌سرا با بیان اینکه برای احیای مجدد آن مدرسه نیاز به زیرسازی است که بودجه‌ای هم نداریم اظهار کرد: به دلیل تراکم جمعیت دانش‌آموزی در سطح شهرستان نیازمند احداث مدارس جدید هستیم.

 

وی با بیان اینکه مدارس ابتدایی دخترانه صالحیه یک و 2 ضیابر ادغام و مدرسه شهید بهارمست به یکی از این مدارس انتقال پیدا می‌کند افزود: در ضیابر، طاهرگوراب و گوراب‌زرمیخ فقط یک مدرسه ابتدایی دختر و پسر باید داشته باشیم که به همین دلیل مدرسه دخترانه ضیابر ادغام شد.

 

بالو با بیان اینکه هرساله باتوجه به کاهش دانش‌آموز، کاهش کلاس درس هم داریم گفت: امسال باید در کل شهرستان 14 کلاس درس حذف شود زیرا تراکم در روستاها بسیار پایین است و به اجبار باید 2 مدرسه ادغام شود.

 

مدیر آموزش و پرورش صومعه‌سرا با اشاره به اینکه شهرداری شرکت حمل و نقل مدارس را اعلام کند تصریح کرد: خط‌کشی جلوی مدارس در خیابان‌های اصلی در دستور کار قرار گیرد.

 

وی با بیان اینکه دیوار مدارسی که در حیطه شهری است و انتظار می‌رود توسط شهرداری رنگ‌آمیزی و نقاشی شود خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود حیاط پشت مدرسه امام خمینی(ره) صومعه‌سرا آسفالت شود.

کد خبر 949480

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha