عضویت ۳۰۰ هزار نفر در شبکه ناظرین شورای نگهبان

سپهوند با اشاره به اینکه ۳۰۰ هزار ناظر در شبکه ناظرین شورای نگهبان عضویت دارند، گفت:۱۲ هزار لرستانی در شبکه ناظرین شورای نگهبان عضو هستند.

یه گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، « تیمور سپهوند» امروز(25 تیر) در  دیدار جمعی از ناظرین شورای نگهبان  با نماینده ولی فقیه در استان لرستان، اظهار داشت: شورای نگهبان خار چشم دشمنان انقلاب اسلامی است.

 

سرپرست دفتر نظارت و بازرسی بر انتخابات لرستان با اشاره به اینکه  6نفرحقوقدان و 6 نفر فقیه شورای نگهبان توسط آمریکا تحریم شده اند به رغم اینکه نه حساب ارزی و نه حساب بانکی دارند، افزود: تنها علت این تحریم این است که شواری نگهبان سد نفوذ دشمنان است.

 

وی افزود: شورای نگهبان از نفوذ دشمنان به بدنه نظام مقدس اسلامی  و نفوذ در تصویب مصوبات جلوگیری می کند.

 

سپهوند با اشاره به اعضای شبکه ناظرین شورای نگهبان، خاطرنشان کرد: 300 هزار جوان حزب الهی  مومن خواهرو برادر در شبکه ناظرین شورای نگهبان عضویت دارند.

 

وی همچنین با اشاره به اینکه 12 هزار لرستانی در شبکه ناظرین شورای نگهبان حضور دارند، افزود: در طول سال برنامه های شامل دوره های آموزشی و همایش ها برای پویایی اعضای شبکه ناظرین شورای نگهبان در استان برگزار می شود.

 

سپهوند با اشاره به اینکه شورای نگهبان تاکنون به وظایف خود به نحو مطلوب عمل کرده است، گفت: هیچ گاه براساس عمد خطایی انجام نشده است و با دقت و درایت برعملکرد ناظران هم نظارت می شود.

 

 سرپرست دفتر نظارت و بازرسی بر انتخابات لرستان اظهار کرد: امید می رود در برنامه های آینده هم بتوانیم به وظایف قانونی خود به نحو مطلوب عمل کنیم.

 

در تاریخ ۲۶تیرماه سال ۱۳۵۹ شورای نگهبان جمهوری اسلامی ایران تشکیل شد و تاکنون به عنوان نهاد نظارتی بر مصوبات مجلس شورای اسلامی، نظارت بر انتخابات و مسئولیت های خود به خوبی نظارت داشته است.

 

براساس اصل ۹۱ قانون اساسی به منظور پاسداری از احکام اسلامی و قانون اساسی از نظر عدم مغایریت مصوبات مجلس با شرع مقدس، ۶ فقیه عادل و آگاه به مقتضایت زمان، با انتخاب رهبر معظم انقلاب اسلامی انتخاب می شوند.

 

 همچنین ۶ حقوقدان در رشته های مختلف حقوقی به وسیله مجلس شورای اسلامی و قوه قضائیه با رای مجلس شورای اسلامی انتخاب می شود.

 

در اصل 4 قانون اساسی هم تصریح شده است که کلیه قوانین و مقررات مدنی، سیاسی، نظامی و ... باید براساس موازین اسلامی باشد، این اصل بر همه مقررات و قوانین حاکم است و تشخیص آن برعهده فقه های شورای نگهبان جمهوری اسلامی است.

 

کلیه قوانین در نظام جمهوری اسلامی که توسط مجلس شورای اسلامی تصویب می شود و به مرحله اجراء در می آید، باید به شورای نگهبان فرستاده شود، تا انطباق آن با موازین شرعی قانونی اساسی بررسی شود.

کد خبر 949559

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha