۱۳۳ هزار بند خون ناف نوازدان در کشور جمع آوری شده است

ضرابی گفت: تاکنون ۱۲۸ هزار خون بند ناف در بانک خصوصی و خانوادگی و ۵۱۰۰ نمونه خون بند ناف در بانک عمومی ذخیره سازی که در مجموع ۱۳۳ هزار بند خون ناف نوازدان با مشارکت فعال خانواده ها جمع آوری شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اردبیل، «مرتضی ضرابی» امروز (25 تیرماه) در نشست خبری با خبرنگاران خبرگزاری ها و فعالان رسانه ای استان در جهاد دانشگاهی استان اردبیل گفت: شرکت رویان از ساعت 84 با تکمیل بانک خون و ذخیره سازی خون بند ناف اقدام به جمع آوری این محصول با ارزش سلول های بنیادی در درمان بیماری کرد.

 

مدیر عامل شرکت بن یاخته های رویان تصریح کرد: تاکنون 128 هزار خون بند ناف در بانک خصوصی و خانوادگی و 5100 نمونه خون بند ناف در بانک عمومی ذخیره سازی که در مجموع  133 هزار بند خون ناف نوازدان با مشارکت فعال خانواده ها جمع آوری شده است.

 

این مقام مسئول افزود: این ظرفیت از بانک خون بند ناف در منطقه خاورمیانه بی نظیر است و حتی نمونه های خون بندناف از کشورهای ترکیه، ترکمنستان، رومانی، عراق، افغانستان، اردن، نروژ، کانادا، انگلستان، امارات و عمان در این بانک وجود دارد.

 

ضرابی اذعان داشت: این خون از بند ناف نوزاد تازه متولد شده جمع آوری می شود و حجم این خون در حدود 80 تا 200 میلی لیتر است که برای آزمایش و پردازش برای نگهداری به مراکز ذخیره سازی ارسال و نگهداری می شد.

 

وی بیان کرد: مدت زمان نگهداری از این محصول استراتژیک حدود 20 تا 25 سال که از 31 نمایندگی جهاد دانشگاهی در سراسر کشور جمع آوری و حتی 2 نمایندگی در اربیل عراق و شهر مسقط در کشور عمان نیز اقدام به جمع آوری خون بندناف را انجام می دهد.

 

مدیر عامل شرکت بن یاخته های رویان یادآور شد: سلول های بنیادی در خون بند ناف می توانند در درمان 80 نوع بیماری رایج در افراد به ویژه بیماری های خونی و غیر خونی از جمله، تالاسمی، انواع سرطان خون، بیماری نقص سیستم ایمنی ، کم خونی های مادرزادی را درمان کند.

کد خبر 949639

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha