۷۸۴ واحد تاسیسات گردشگری در استان فعال و بقیه تعطیل هستند

بید خوری با اشاره به اینکه از ۳۰۸ هتل آپارتمان دارای پروانه بهره‌برداری در استان، تعداد ۶۵ واحد فعالیت می کنند، گفت:از مجموع ۲۲۵۵ واحد تاسیسات گردشگری تعداد ۷۸۴ واحد فعال و بقیه تعطیل هستند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «یوسف بیدخوری» امروز( ۲۵ تیر) در هفتمین جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان رضوی گزارشی از وضعیت اسکان زائران و مسافران در استان ارائه کرد و گفت: از ۲۴۱ هتل دارای پروانه بهره برداری در استان ۷۱ هتل فعالیت می کنند و متوسط اشغال نیز ۱۲.۷ درصد است و تقریبا دوسوم هتل‎ها تعطیل هستند.

 

رئیس کمیته اسکان و رفاه ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان رضوی ادامه داد: هم چنین از ۳۰۸ هتل آپارتمان دارای پروانه بهره‌برداری در استان، تعداد ۶۵ واحد فعالیت می کنند که متوسط اشغال آن ها ۱۱ درصد است.

 

بیدخوری با بیان این که از ۳۸۱ مهمانپذیر استان تعداد ۸۲ واحد فعال است و متوسط ضریب اشغال آن‌ها ۱۰ درصد است، افزود: هم چنین از ۶۰۸ خانه مسافردارای مجوز از اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان تعداد ۱۶۲ خانه مسافر با ضریف اشغال ۱۰ درصد است.

 

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: هم چنین از ۴۱۱ دفتر و شرکت خدمات مسافرتی استان تعداد ۲۰۶ دفتر و شرکت به صورت محدود فعالیت می کنند.

 

بیدخوری تصریح کرد: از مجموع ۲۲۵۵ واحد تاسیسات گردشگری تعداد ۷۸۴ واحد فعال و بقیه تعطیل هستند. رئیس کمیته اسکان و رفاه ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان رضوی گفت: از ۱۱۸ هزار و ۸۳۰ تخت استان به طور متوسط در هر شبانه روز فقط ۶ هزار و ۶۷۸ نفر تخت اشغال است.

کد خبر 949710

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha