واحدهای صنعتی کشور به سمت خودکفایی گام بردارند

مدرس خیابانی گفت: صنعتگران و تولیدکنندگان باید با تکیه بر توان و ظرفیت بومی خود به سمت خودکفایی حرکت کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از رشت، حسین مدرس خیابانی عصر امروز (چهارشنبه،۲۵ تیر) در حاشیه افتتاح طرح توسعه‌ای ایران رادیاتور در جمع خبرنگاران بر داخلی سازی محصول تمامی واحدهای تولیدی در کشور تاکید کرد.

 

سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به مشکلات اقتصادی موجود که شرایط پیچیده ای را برای واحدهای صنعتی و تولیدی ایجاد کرده است افزود: با وجود تمام این مشکلات، صنعتگران و تولیدکنندگان باید با تکیه بر توان و ظرفیت بومی خود به سمت خودکفایی حرکت کنند.

 

وی با اشاره به نام گذاری امسال به جهش تولید و لزوم بهره گیری از ظرفیت نخبگان در تحقق این مهم اظهارداشت: واحدهای تولیدی باید کمترین وابستگی را به دلار داشته باشند.

 

مدرس خیابانی از حمایت دولت از تولیدات داخلی و بومی سازی شده خبرداد و اعلام کرد: استان‌های مرزی که نقطه قوت اقتصادی کشور در شرایط تحریم هستند، می‌توانند در این شرایط به رشد اقتصادی کمک کنند که گیلان هم با افزایش مبادلات ارزی از طریق اتحادیه اوراسیا در این امر نقش مهمی دارد.

 

وی با اشاره به انعقاد قرار داد عرصه تعرفه‌های ترجیحی اوراسیا در سال گذشته نتیجه آن را صفر شدن عوارض ردیف تعرفه ۵۰۰ محصول صادراتی عضو کشورهای اوراسیا اعلام کرد.

 

وی با بیان اینکه مرزها و بنادر شمالی نقطه اتکای جمهوری اسلامی در تأمین کالاهای اساسی است افزایش ۲۲ درصدی صادرات گیلان را نشان دهنده این امر دانست.

 

مدرس خیابانی در ادامه با اشاره به وضعیت بازار خودرو، افزایش عرضه خودرو را از اولویت های وزارت صمت اعلام کرد و گفت: ورود یک میلیون و ۲۰۰ هزار خودرو به بازار در دستور کار امسال وزارت قرار دارد.

 

وی ادامه داد: در سه ماهه نخست امسال در تولید خودرو ۱۸ درصد و در تحویل خودرو حدود ۵۰ درصد افزایش داشته ایم.

 

سرپرست وزارت صمت با اشاره به تلاش خودروسازان در استفاده حداکثری از ظرفیت و توان داخلی جهت تولید خودرو اظهارداشت: روز به روز شاهد کاهش میزان ارزبری در صنعت خودرو هستیم.

 

وی از واقعی کردن تقاضا در بازار خودرو خبر داد وبیان کرد: برخی افراد از خودرو به عنوان منبع درآمد استفاده می‌کنند که جهت مدیریت تقاضاها شرایط خاص در ثبت نام را دنبال می کنیم.

کد خبر 949728

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha