تفاهمنامه احداث سینما «امید» در قیدار منعقد شد

به گفته حیدری خلیلی، از یک‌هزار شهر در کشور تنها ۲۰۰ شهر دارای سینما هستند و ۸۰۰ شهر در کشور محروم از سینما هستند، در حال حاضر در ۲۵۰ شهر بدون سینما از طریق بخش خصوصی در حال احداث می باشد.

به گزارش خبرگزاری شبستان و به نقل از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان، در جلسه عقد تفاهمنامه احداث سینما امید در شهرستان خدابنده با حضور  جمعی از مسئولان، معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان سینمایی و سمعی و بصری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن اشاره به شعار سازمان سینمایی ایران تهران نیست، گفت: این سازمان عزم جدی در احداث سینما در شهرستان‌های بزرگ فاقد سینما دارد.

 

حیدری خلیلی افزود: این تفاهم نامه ها برای اجرای برنامه‌های منتخب در شهرستان ها، دسترسی علاقمندان به فضای فرهنگی و کلان برنامه های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی یعنی توزیع عادلانه امکانات فرهنگی منعقد می‌گردد.

 

وی ادامه داد: از یک هزار شهر در کشور تنها 200 شهر دارای سینما هستند و 800 شهر در کشور محروم از سینما هستند، در حال حاضر در 250 شهر بدون سینما از طریق بخش خصوصی در حال احداث می باشد.

 

حیدری خلیلی خاطرنشان کرد:طرح احداث سینما در شهرهای بزرگ فاقد سینما با مشارکت مدیریت شهری در سال 1397 مطرح گردید و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان شهرستان خدابنده و شهر قیدار را با طرح توجیهی میزان جمعیت، جمعیت دانش آموزی، جمعیت دانشجویی و... به سازمان سینمایی معرفی کرد و با اینکه انتخاب اول سازمان نبود ولی با اصرار مدیرکل فرهنگ و ارشاد اساستان زنجان به تایید سازمان سینمایی کشور رسید.

 

وی افزود: محوریت طرح با شهرداریی شهر قیدار است و سازمان به عنوان متولی سینما در کشور به عنوان کمک کننده به اتخاذ تصمیم مدیریت شهری می‌پردازد در این طرح مالکیت زمین سینما با شهرداری است و این سینما در یک طبقه و سه سالن در محلی کل در بوستان لاله مشخص شده است احداث خواهد شد.

 

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن تاکید بر همکاری و همدلی مدیران ارشد شهری در شهرستان خدابنده گفت: تعداد صندلی های سه سینما در شهر قیدار 300 صندلی خواهد بود و ظرفیت آنها متفاوت خواهد بود که با پرده‌های سینمایی کوچک، متوسط و بزرگ خواهد بود که در صورت افتتاح در بهمن ماه ۹۹ می‌تواند میزبان جشنواره فیلم فجر باشد که از امتیازات احداث به موقع این سینما خواهد بود.

 

وی با اشاره به کمک ۷۰۰ میلیون تومانی و ۶۰ میلیون تومان طراحی و ارائه نقشه های فنی توسط سازمان سینمایی کشور و کمک ۵۰۰ میلیون تومانی سازمان همیاری شهرداری بیان نمود: مابقی هزینه ها برعهده شهرداری می باشد و می تواند از تسهیلات ۳ میلیارد تومانی سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور استفاده کند و در صورت آماده سازی سالن در عرض سه ماه بعد از ارائه نقشه ها ۳۰۰ میلیون تومانی نیز جهت تجهیز سالن اختصاص داده خواهد شد.

کد خبر 949816

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha