نمایشگاه «حقوق بشر آمریکایی» در کانون «الزهرا (س)» برپا شد

حضوری گفت: نمایشگاه «حقوق بشر آمریکایی» در کانون فرهنگی هنری «الزهرا (س)» شهرستان جهرم برپا شد.

«محمد حضوری» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در جهرم، گفت: کانون فرهنگی هنری «الزهرا (س)» همزمان با هفته حقوق بشر آمریکایی نمایشگاهی با محوریت نقض حقوق بشر و سوء‌استفاده از عنوان حقوق بشر توسط دولت آمریکا برپا کرده است.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری «الزهرا (س)»، مسجد «الزهرا (س)» جهرم افزود: در این نمایشگاه ۲۰ اثر در قالب طراحی گرافیک و خلق هویت بصری با موضوع حقوق بشر آمریکایی به نمایش گذاشته شده است.

 

وی با اشاره به اینکه این نمایشگاه در فضای مسجد در معرض دید همگان قرار گرفته است، بیان کرد: جنایات آمریکا در جهان نمایان بوده و حق و عدالت برای حاکمان این کشور معنا ندارد.

 

حضوری با اشاره به اینکه این اقدامات و روشنگری ها باید در طی سال صورت بگیرد و منحصر به ایام خاص نباشد، خاطرنشان کرد: آمریکا مستقیم یا غیرمستقیم در بسیاری از جنایات علیه کشور ما نقش داشته و روشنگری افکار عمومی از این توطئه ها ضرورت دارد.

 

به گزارش شبستان، یکی از جنایت بزرگ آمریکا در ۱۲ تیر ۱۳۶۷ خورشیدی به وقوع پیوست که در آن نظامیان مستقر در ناو هواپیمابر وینسنس با دستور فرمانده خود و شلیک موشک، هواپیمای مسافربری جمهوری اسلامی ایران را بر فراز آب‌های خلیج فارس مورد هدف قرار دادند و ۲۹۰ انسان بی گناه را مظلومانه به شهادت رساندند. این رویداد تلخ یکی از سرفصل‌های جدی در تاریخ حقوق بشر آمریکایی است که پرده از چهره واقعی حاکمان کاخ سفید و سیاست‌های ضدبشری واشنگتن کنار زد و به جهانیان شناساند.

 

دخالت‌های دولت آمریکا در امور داخلی فلسطین و حمایت از رژیم اسرائیل نیز یکی دیگر از تناقضات آشکار آنها در حقوق بشر به شمار می‌رود؛ در واقع این یک تراژدی تلخ و تأسف آور است که رژیم اشغالگر که با قتل، غارت و نقض حقوق اولیه مردم فلسطین، سرزمین آنها را اشغال کرد و اینگونه یکی از بزرگترین جنایات تاریخ معاصر را رقم زد و در این مسیر مورد حمایت دولت آمریکا قرار گرفت که ادعای دفاع از حقوق بشر را دارد.

 

نمونه‌های نقض حقوق بشر از طرف آمریکا بی شمار است اما درباره مهم‌ترین آنها می‌توان به ترور نافرجام مقام معظم رهبری در۶ تیر ۱۳۶۰ خورشیدی، کودتای نوژه، انفجار در دفتر حزب جمهوری اسلامی در هفتم تیر ۱۳۶۰ خورشیدی، ترور شهید صدوقی در ۱۱ تیر ۱۳۶۰ خورشیدی و بمباران شیمیایی سردشت در هفتم تیر ۱۳۶۶ خورشیدی اشاره کرد.

 

کد خبر 949824

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha