طرح شتاب بخشی به سوادآموزی در خراسان شمالی آغاز می شود

معاون سوادآموزی خراسان شمالی گفت: طرح شتاب بخشی به سواد آموزی افزون بر ۱۰ هزار بی سواد استان، از اول مردادماه در همه شهرستان ها آغاز می شود.

«مهدی مودی» از آغاز طرح شتاب بخشی به سوادآموزی در خراسان شمالی خبر داد و به خبرنگار خبرگزاری شبستان در فاروج گفت: در این طرح، پیش بینی شده که 10 هزار و 669 بی سواد در سطح استان آموزش ببینند تا عقب ماندگی از میانگین باسوادی در سطح کشور که ( ۹۴ درصد در مقابل 92.85 درصد استان است) جبران شود.

 

معاون سوادآموزی خراسان شمالی افزود: برنامه عملیاتی طرح ارتقای باسوادی در گروه سنی 10 تا 49 سال با تعریف وظایف برای 33 دستگاه در سطح استان اجرایی می شود.

 

وی یادآورشد:  مسئولان شهرستانی حوزه سوادآموزی مجازند پنج درصد از کارها در این بخش را برای سنین بالای 50 سال هم در صورت وجود متقاضی اجرایی کنند.

 

وی افزود: 85 درصد لیست بی سوادان از مرکز آمار دریافت شده  و تلاشمان برای رسیدن  همه شهرستان ها به عدد 97 درصد در باسوادی تا پیش از سرشماری پیش روست.

 

مودی با اشاره به اینکه بابت آموزش  هر بی سواد پیش از این هشت میلیون و 400 هزار ریال پرداخت می شد، گفت: در طرح شتاب بابت آموزش به هر آموزش دهنده، 10 میلیون ریال پرداخت می شود.

 

معاون سوادآموزی خراسان شمالی با اشاره به اینکه شمار نفرات مشمول این طرح در فاروج 525 نفر است، گفت: این افراد علاوه بر سوادآموزی باید مهارت آموزی هم داشته باشند و برای تحقق این هدف برای 9 دستگاه شهرستان وظیفه تعریف شده است.

 

وی گفت: هر شهرستان باید این برنامه عملیاتی طرح شتاب بخشی به سوادآموزی را بومی سازی و کاربردی کند.

 

مودی اظهار امیدواری کرد پایان امسال در جشن آموزش 10 هزار و 669 نفر شرکت کنیم.

 

طرح شتاب بخشی از سوی متولیان نهضت سوادآموزی استان تهیه و در سطح کشور برای اجرایی شدن در استان به تصویب رسیده است.

کد خبر 949941

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha