شورای نگهبان سد محکمی در برابر نفوذ دشمنان است

حجت الاسلام محمد جعفری گفت: دشمنان اسلام و افراد نفوذی به دنبال آسیب زدن به نظام هستند ولی شورای نگهبان سد محکمی در برابر نفوذ دشمنان است و این نهاد در تمامی این سال ها رسالت اصلی خود را با قدرت انجام داده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان جنوب، ظهر امروز ۲۸ تیر حجت الاسلام «محمد جعفری»، در خطبه های نماز جمعه آسمینون، ضمن گرامیداشت ۲۶ تیر سالروز تاسیس شورای نگهبان، گفت: دشمنان اسلام و افراد نفوذی به دنبال آسیب زدن به نظام هستند ولی شورای نگهبان سد محکمی در برابر نفوذ دشمنان است و این نهاد در تمامی این سال ها رسالت اصلی خود را با قدرت انجام داده است.

امام جمعه موقت آسمینون با اشاره به دیدار نمایندگان مجلس شورای اسلامی با رهبر انقلاب که از طریق فضای مجازی انجام شد، بیان کرد: سخنان اخیر رهبر حکیم انقلاب اسلامی، ترسیم نقشه راه و سیاست کلی نظام برای مجلس و زمینه‏ سازی برای تحقق کامل‏ تر دولت اسلامی است.

وی به تبین چند محور از سخنان مقام معظم رهبری (مدظله) پرداخت و اظهار کرد: در محور اول مجلس یازدهم، مجلس امید و انتظار مردم است زیرا مردم علی ‏رغم شرایط سخت اقتصادی و امواج مسموم تبلیغاتی گوناگون از سوی دشمنان خارجی و داخلی پای صندوق رای آمدند، چرا مردم رای دادند؟ چون امیدوار بودند، محور دوم این که مجلسِ تشکیل شده یکی از قوی‏ترین و انقلابی‏ ترین مجالس دوران انقلاب نیز هست و محور سوم این که مشکلات فراوانی در کشور از لحاظ اقتصادی وجود دارد اما بنیه‏ کشور قوی است.

حجت الاسلام جعفری ادامه داد: از عمده‏ ترین مشکلات کشور می توان به موارد همچون تورم، کاهش ارزش پول ملی ،گرانی‏ های بی منطق، مشکلات بنگاه‏ های تولیدی، وجود تحریم‏ های خارجی که نقش این تحریم‏ ها را نباید نادیده گرفت اشاره کرد و نتیجه‏ این‏ ها نیز سختیِ معیشتِ طبقاتِ پایین و متوسط جامعه است اما ظرفیت های مادی و معنوی زیادی هم داریم.

خطیب موقت جمعه آسمینون عنوان کرد: محور چهارم سخنان مقام معظم رهبری (حفظه الله ) توصیه به نمایندگان مجلس از جمله ترجیح مسائل مردمی و ملی بر مسائل جناحی و شخصی، اسیر جَو و مانند این چیزها نیز نشوید، جَوزده نشوید، این سوگندی که در آغاز مجلس دسته‏ جمعی ادا می‏ شود، یک سوگند شرعی است و به‏ هیچ‏ وجه تشریفات ظاهری نیست این قسم خوردن است، یعنی تعهد ایجاد می‏ کند، اولویّت را به مسائل کلیدی بدهید و تعامل و هم‏ افزایی با بقیه ‏ قوا را مدنظر قرار دهید.

وی خاطرنشان کرد: مقابله با کرونا مسئله فوری و اولویت‏ دارِ همگانی است و رهبر انقلاب در این خصوص بیان کردند؛ من از آن پرستار خجالت می‏ کشم! من وقتی می‏ بینم در تلویزیون نشان می‏ دهد که بعضی‏ ها عبور می‏ کنند و  ماسک را نمی‏ زنند، من از آن پرستار واقعا خجالت می‏ کشم، ما باید ظرف مدت کوتاهی این زنجیره‏ سرایت را قطع کنیم، ما اوّلِ کار جزو بهترین کشورها و موفق ‏ترین کشورها بودیم؛ امروز آن‏ طور نیست.

حجت الاسلام جعفری با اشاره به اول ذی الحجه سالروز ازدواج آسمانی حضرت علی علیه السلام و حضرت فاطمه زهرا (س)، تصریح کرد: مسئله ازدواج و تشکیل خانواده همواره مورد تاکید شارع مقدس و بزرگان دین بوده است.

امام جمعه موقت آسمینون اضافه کرد: مسئله مهمی که ریشه‏ بسیاری از اتفاقات خوب و بد اجتماعی است که آینده یک جامعه به آن وابسته است.

وی تاکید کرد: ملاک خوشبختی در ازدواج محبت است، نه تشریفات در ازدواج، اصل قضیه محبت است، دخترها و پسرها این را بدانند این محبتی را که خدا در دل شما قرار داده، حفظ کنید، این رابطه انسانی بر اساس محبت و رابطه عاطفی استوار است یعنی زن و شوهر باید به یکدیگر محبت داشته باشند و همین محبت، همزیستی آن ها را آسان می کند.

حجت الاسلام جعفری در خاتمه عنوان کرد: خوشبختی به پول و تشریفات و این چیزها هم بستگی ندارد، محبت، خانواده را پایدار می کند و مایه آبادی زندگی است، کارهای سخت، به برکت محبت، برای انسان آسان می شود.

کد خبر 950052

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha